Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-05, 08:14
anafi4ever anafi4ever är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2014
Standard Anafi, tips om boende

Några tips om boende på Anafi,denna underbart vrickade magiska ö där allt kan hända samtidigt som ingenting händer.

Vill du bo i (eller köpa, de facto, går tydligen också bra) en lgh intill torget och kyrkan, i självaste Choran, finns det två lägenheter som är riktigt väl utrustade, att hyra. Den ena har etage, dubbelsäng där uppe och en mindre lämplig för ett barn, nertill ett sovrum med dubbelsäng (inget fönster annat än i dörren) samt ett fint badrum med två duschar, ett vardagsrum kombinerat med kök. 2 sängsoffor finns i vardagsrummet också. En stor patio, utsikten delvis mot havet och delvis mot kapellet som lägenheten ligger vägg i vägg med.

Det finns en till lägenhet, på andra sidan kapellet i samma huskomplex, med takterrass (får gå trappor dit på utsidan, eller direkt från torget) samt ett sovrum, och ett separat utrymme med en våningssäng. Mkt liten patio, så den andra lägenheten där jag/vi bodde, rekommenderar jag som alternativ 1.

Lägenheterna hyrs ut av Makis, email:anafiotika@yahoo.gr

Priserna var i juni (specialpris) 50 euro (normalpris 70 euro per natt) inklusive fina handdukar och så free och effektiv wifi. I juli 80 euro (specialpris, normalpris 120 euro om natten) så förhandla går bra.

Ps. underbar ö, underbar chora, stannade nu i 9 nätter. Allt kan för övrigt hända om du går till To Petrinos utebar i Choran.
Svara med citat
Gammal 2014-07-05, 08:16
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Sv: Anafi, tips om boende

Tack för bra info. Jag bor på Santorini men funderar att ta mig över till Anafi ett par dagar i slutet av September.

Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.