![]() |
|
||||
|
||||
![]()
som sagt söker en låt som jag hörde i agusti på karpathos.
det enda jag kommer ihåg från låten är "i kalinixta" haha klura på den ni... det var mkt bouzouki i den den och det kan inte ha varit en alltför gammal kille som sjöng...nån som vet? |
|
||||
|
||||
![]()
Kommer du inte ihåg något annat, ett annat ord t.ex.?
dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]()
nix , bara "Kalinixta" och det säger han VÄLDIGT tydligt så det kan man inte ha missat (om man har hört den).
Ska forska vidare på det här , för den låten ska jag ha : ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns en rätt gammal låt med Elefteria Arvanitaki där refrängen går kalinichta - men det är nog nåt nyare du är ute efter?
|
|
|||
|
|||
![]()
Du tenker ikke på Sarbel med "kali sou nixta" da? Lite å gå på, så det kan bli vanskelig å finne sangen...
|
|
||||
|
||||
![]()
Kotsiras sjunger en låt på sin senaste skiva "Taxidia Filia" som heter "Mia Kalinihta." Den hade ju inte kommit ut än i augusti, så det kanske inte kan vara den, men vill du provlyssna så gå in på http://boutique.info-grece.com/produ...oducts_id/9027
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
![]()
Nu blir jag nyfiken själv på vilken låt du menar??
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är en nyare låt.Kotsiras låt är det inte även om den är väldigt bra , sarbel kan vi utesluta helt o hållet
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hm, kan du si noe mer da...
Du sa du hørte den på Karpathos i sommer.. Var det 1 gang eller ble den spilt mye? |
|
||||
|
||||
![]()
hmm...den spelades någon gång ibland bara. hörde bara den 4 gånger när jag var där.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nja, men det kanske är den vi har med Anastassia, ??
Deka Palikiaria (Ten brave men) Kan skicka dig en mp3-fil om så önskas... Arne |
|
||||
|
||||
![]()
är inte det en tjej?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag minns en låt som jag fastnade för ifjol som innehållet kalinixta och som sedan blev i stort sett det enda ord vi mindes från den tills vi hittade den här hemma i Sverige.
Det är dock inte speciellt ny och väldigt lugn så jag tvivlar att det är denna låt men du kan ju alltid testa. Mixalis Xatzigiannis - To Parti |
|
||||
|
||||
![]()
tyvärr var det inte den
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så nettopp etter sanger med tittel "kalinixta" og fant da disse...
Stelios Dionyisou Giorgos Dalaras Onar(regner med det er en mannlig artist..) Synd du ikke husker mer da... ble nysgjerrig ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sokratis Malamas har også laget en låt som heter Kalinichta...
|
|
||||
|
||||
![]()
nu fick jag reda på det när jag lyssnad på ouzo fm . låten hette ti lathos ekana med nikos vertis
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Va härligt efter flera månaders väntan
![]() |
![]() |
|
|