![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nästa vecka, oklart exakt när, kommer forumet hålla stängt under en dag eller två. Jag hoppas att det blir max en dag. Jag ska göra en stor uppgradering, den största i forumets historia. Många nya spännande funktioner utlovas.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kul. Inte att Forumet stänger naturligtvis, men nya funktioner är alltid spännande. Kan du ge några exempel?
Peter |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ..nya funktioner..HJÄLP! Jag som inte kan ens hälften av de vi har nu ![]() ![]() ![]() Lissi -ändå nyfiken på det nya... |
|
||||
|
||||
![]()
Hitta inte på massa svåra saker Janne
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra, uppdateringar är alltid kul, får väl ta hand om min "abstinens" ett par tre dar, helt ok. Ser fram mot nytt och kul. Ha en fortsatt trevlig helg alla Kalimeror.
|
|
||||
|
||||
![]()
Stänger??? Mitt i vår båtluffsplanering!!!
![]() Hoppas produktionssättningen går bra, Janne. Jag är spänd på de nya funktionerna. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Roa dig med GTP så länge, där händer det något nytt varje dag så här års ![]() // Helén- som också ser fram emot nya funktioner, vad för något? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ursäkta min dåliga vetskap. Vad är GTB?
Hur kommer man dit? Vill veta allt man kan göra som gäller Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är en båttidtabell, finns här...
|
|
|||
|
|||
![]()
Finns möjligen RSS-funktioner i den nya versionen av forumet - vore suveränt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Funktionen finns redan men är inte aktiverad. Får se om jag aktiverar den senare.
|
|
||||
|
||||
![]()
Förklaring för dig som inte känner till RSS
Med ett RSS-program kan du samla rubriker och ingresser från många olika webbplatser på ett och samma ställe. Genom att titta på ditt RSS-program någon gång om dagen får du en bra överblick av vad som händer, utan att behöva surfa runt till alla sajter. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ett RRS-program finns alltså i datorn?? |
|
||||
|
||||
![]()
Nix, du får ladda hem programmet från nätet. Storlek strax under
5 MB på Feedreader 3.12 som jag använder. Detta program är kostnadsfritt, men det finns andra gratisprogram samt ett antal som kostar och då ofta ha utökade funktioner. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Okej. Tack för hjälpen, men det låter för krångligt för mig.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man använder mailprogrammet Mozilla Thunderbird så finns RSS-läsare i det. Mycket smidigt om man har ovanan att läsa bloggar.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Främst blir det nya funktioner som underlättar för oss som administrerar forumet. Det som kommer märkas mest utåt är att det blir möjligt att ladda upp bilder i egna fotoalbum. Andra nyheter är en chat, (syns bara för dem som chattar), att man kan skapa sociala nätverk (typ "vi som gillar Kalymnos") och en bloggfunktion.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(typ "vi som gillar Kalymnos" ) ![]() Spännande värre tycks det bli i alla fall. Att kunna ladda upp bilder och blogga, jättekul! ![]() ![]() Ha en härlig söndag, alla! ![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
![]() |
|
|