Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-10, 11:17
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Arlandalinjen

Hoppas det är ingen som missat att man mellan sträckan Karlstad - Arlanda finns en utmärkt direktbuss till terminal 5!
Har åkt med den ett par gånger och det funkar bra även om man får kliva på 00:05!!
Var framme ca 04:30 (givetvis utsövd) och det kostade 320 spänn, värt att slippa flygbussar i stockholm.
Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 13:32
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Arlandalinjen

Hej!

Jo, JAG har sett det iaf och bokat in mig inför sommarresan nu. Är lite nyfiken på om de varit helt fulla bussarna och vilken standard de har? Känns som det inte vore fel att kunna sova några timmar på bussen....

Roger
Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 14:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Åkte en gång förra sommaren. Dit åkte vi en stor buss med bra standard, hem var vi inte så många så då fick vi åka en liten "rätt skruttig" buss. De ska utöka sin verksamhet har jag läst och kommer då ha flygbussar till Göteborg via Åmål som låter intressant för oss

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 14:13
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
Hej!

Jo, JAG har sett det iaf och bokat in mig inför sommarresan nu. Är lite nyfiken på om de varit helt fulla bussarna och vilken standard de har? Känns som det inte vore fel att kunna sova några timmar på bussen....

Roger
Jag har åkt med 2 olika busstyper, en var typ långfärd med toa och köpa kaffe o mackor osv, den andra var en liten sketen skolbuss utan toa och rätt seg överlag. Så inför resan nu i maj mailade jag och frågade vilken buss dom skulle köra. Så man är beredd!
Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 21:02
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Vill först säga att bussarna är ett bra alternativ för vissa. Men vi har två barn och då lönar det sig inte(ekonomiskt) att nyttja Arlandalinjen. Det är ju synd.
Hur bussarnas kvalitè är vet jag inget om. Men när pappa åkte bussen när de kom från Kreta var han jättenervös hela vägen till Karlstad för chuffören höll på att somna. Han såg vid flera tillfällen att chauffören höll på att nicka till. Han försökte hålla igång ett samtal med föraren och det lyckades för de kom ju hem. Men han vill inte åka med Arlandalinjen igen.
Man kan ju hoppas det var en engångshändelse och att inte företaget har så dåliga scheman att chaufförerna inte får tillräckligt med vila.

nicka
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.