Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-08, 11:37
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Billiga flygbiljetter

Vill tipsa om att det finns billiga flygbiljetter från Rygge i Norge,, ligger utanför moss ..för oss som bor i vargön var det inte så himla mycket längre än landvetter men otroligt mycket billigare,,vi åkte 18 dagar 2 vuxna ,en tonåring och 2 barn för 7700 kr såg att det var samma pris i år för tidigt juni.bolaget heter
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 10:25
Jesper Johansson Jesper Johansson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Billiga flygbiljetter

För att slippa skapa ny tråd så hoppar jag in i denna, hoppas det är ok
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Detta med att finna billiga flygbiljetter verkar svårt?!...

Att många väljer Aten som startpunkt för en "öluffarresa" i Grekland är välkänt. Men vart finns de billigaste flygstolarna???

Personligen upplevde jag Sterling som ett av de mest prisvärda. Men då dom inte ska flyga från Göteborg (Landvetter) sommaren 2009 så finner jag inga billiga flygstolar till Aten. Med billiga menar jag ned mot 5000 kr (tur & retur) för två vuxna med ett barn (2 år). På de flesta "sajterna" hamnar summan på 8000 kr och uppåt!!.... alldeles för dyrt enligt mig.

Vill tillägga att direktflyg är det jag är ute efter.
Inga långa stopp på vägen (luften) dit.

En gång för alla... jag vill hitta billiga flygstolar nu!!... hjälp.
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 10:45
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Dottern och jag åkte för 2.200 kr 7-26 juni 2006. Arlanda- Aten tur och retur. Vi bokade i april ngn gång vet jag och det var ngt erbjudande de hade. gå in på deras site ngn gång i bland så hittar du kanske fyndet!
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 12:10
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Kolla med SAS! Det är alltid störst chans att hitta billiga flygstolar från de stora flygplatserna så som från Arlanda och Köpenhamn. Håll koll dagligen under 2-3 veckor så ser du hur priserna går. Hittar du något billigt - slå till på en gång. Det är ofta begränsade platser och de tar slut fort. Med bra pris pratar vi om runt 1500kr/pers. t.o.r.

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 16:31

Det starkaste tipset är alltså SAS?

Fick bara för mig att dom hade billiga flygstolar strax innan det var dags för "avgång".
1500 kr per/pers låter ju sketabilligt!! .... i den prisklassen har jag inte hittat några stolar på sas. Däremot sterling har haft där omkring (synd att dom inte flyger från landvetter).
Ska hålla ögonen uppe på dessa fynd med andra ord. Sas verkar ju "oxå" vara stabila på att inte ställa in sina flygavgångar.

Lägger ju hellre lite fler slantar på bra boende än att "punga" ut samma antal kronor på att ta sig dit (Aten tex.) .
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 16:42
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Jag tror att de billiga sistaminuten resor vi sett förr om åren är ett minne blott, trenden verkar mer gå åt "bokatidigt" för att hitta billiga fynd. Förra året blev det i alla fall bara dyrare och dyrare och tom svårt att få tag på biljetter även om det såklart går att komma över en del fynd i sista stund. Frågan är hur mycket is i magen man vågar ha?

Biljetter runt 1500 kr tur och retur är nog bara att slå till på, billigare än så ska man nog ha bra tur att få...
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 17:44
poross avatar
poros poros är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Vi bokade med SAS från Stockholm till Aten förra året (vi var ute i väldigt god tid pga billiga priser) och åkte för 1.345 kr st. Det var direktflyg. När vi kollade kvällen före avresa kostade samma resa ca 5.500 kr. De har billiga nu också. Om man åker i augusti nästa år kan man komma undan med 1.701 kr st för tur och retur.
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 17:47
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Dottern och jag åkte för 2.200 kr 7-26 juni 2006. Arlanda- Aten tur och retur. Vi bokade i april ngn gång vet jag och det var ngt erbjudande de hade. gå in på deras site ngn gång i bland så hittar du kanske fyndet!

Jag menade 2.200 för oss båda tillsammans, det var tur och retur med. Så det var billigt! Det var bara en kampanj, drygt någon månad innan vi åkte!
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 17:53

Är det bättre priser från Arlanda som regel?? .... Landvetter har ju aldrig de där fynd "stolarna" som det låter här på forumet.
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 17:58
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Hej, vi har lyckats hitta billiga biljetter till nästa sommar, vi åker den 14 juni till Athen med SAS och betalade 580 kr för barnen och en hundring dyrare för oss vuxna. Vi flyger hem med Sterling den 28 juni och då blev det lite dyrare. Vi betalar totalt 1500kr/person tur o retur arlanda-athen. Vi bokade dessa biljetter för 2 veckor sedan. AnnaÖrebro
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 18:09

... verkar vara arlanda (sas) som har bäst priser?! ...
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 18:45
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Ja, det är bäst priser från Arlanda. Sterling, men framför allt SAS har de bästa priserna.

Som många andra säger så tror jag att trenden vänt och att vi nu får satsa på att boka resor tidigt. Men vad gör det? Att längta är en härlig känsla!!
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 20:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Vill du flyga direkt från Landvetter- Aten så finns det i dag bara ett alternativ; Apollos endast flyg.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 20:46
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Nu har vi bokat och det känns bra trots att det blev våra dyraste biljetter till Grekland någonsin. Vi gav 5092 kr för oss båda. Suissair ner och SAS hem.
Jag brukar ha is i magen och vänta med att boka till efter nyår, men nu bestämde vi oss för att slå till. Det är med Sterling vi alltid brukar åka billigt, men nu har de inga flygtider som passar oss från Kastrup och det känns allmänt oroligt med det flygbolaget just nu.

Det är faktiskt häftigt att redan nu kunna glädja sig åt att sommarens resa är bokad. Vart i Grekland vi ska ta vägen har vi inte hunnit börja fundera över ännu, det återstår att se....

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 22:00

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Vill du flyga direkt från Landvetter- Aten så finns det i dag bara ett alternativ; Apollos endast flyg.
// Helén

Blir ett extra getöga på Apollos sida! ..

Om 1 månad vet jag om vi kan åka ... vänta på besked om att komma in på PHS (polishögskolan) vt2009 eller inte.

Har tidigare bara (näst intill i alla fall) kikat på Sterling . Visst, dom har inga avgångar från Landvetter nästa sommar men vågar man satsa sina sparade slantar på ett nedåtgående flygbolag?.....
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 20:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Den biljett jag bokade i augusti till 25 okt/1 nov med SAS K-hamn-Aten gav jag 3.100kr för t o r..Idag när jag kollade kostade samma avgång nästan 4.800 kr så det blir tydligen inte billigare närmre avresedatum...Tur för mig

Jag tror att det kommer att bli svårare och svårare att hitta billiga flygbiljetter pga bränslekostnader, att små bolag går i konkurs mm.
Vi har bokat nästa sommar 3 v t o r 2 pers från Kastrup- Aten för 4.700kr och är så nöjda med det...

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:20.