![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Som jag skrev för några månader sedan så gick jag och blev arbetslös efter semestern då min arbetsgivare gick i konkurs. Nu var det ingen större fara egentligen då jag kunde ta ut lönegaranti i 6 månader, alltså gå ledig med samma lön som jag hade innan. Nu var jag inte riktigt den som orkade blunda för alla jobbannonser så jag skickade in två ansökningar till jobb som såg lite intressanta ut. Numera jobbar jag som säljare på Fazer bröd, kör alltså en av dessa många bilar som kör ut bröd till butikerna varje dag. Jobbet är trevligt men arbetstiderna är väl inte så roliga. Jag börjar vid 05.30-06.00 på morgnarna, bara det är lite tufft då jag är van att gå upp vid 07.30 i vanliga fall. Arbetsdagarna har också varit lite långa, sådär 10-12 timmar hittills men nu börjar det flyta bättre efter fyra veckor så jag ligger på runt 8-11 timmar. Detta har naturligtvis gjort att andra vanor har fått ändra lite, här på Kalimera har jag bara hunnit vara på helgerna ifall det nu är någon som saknat mej. Jag har jobb fram till skolorna slutar men troligen får jag förlängning, jag vet alltså inget om semester nästa år ännu men jag ska ha semster om jag så ska få säga upp mej för att få det. Jaja, nu måste jag kämpa vidare. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt att läsa att Du fick jobb igen
![]() ..och jo, visst har vi saknat Dig här! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att det ordnade sig så snabbt med nytt arbete Janérik även om det låter lite tufft med långa dagar. Du ska se att det blir semester för er också.
Numera när folk måste flytta dit jobben finns för att få A-kassa är det ju extra viktigt att hitta ett nytt arbete. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hälsningar från mellersta Finland!
Hoppas att du trivs i ditt nya arbete och hittar lediga stunder för att besöka Kalimera. Jag skriver också ganska sällan här men tittar nog nästan varje dag på nya inlägg. Och har alltid läst med intresse vad du har skrivit här. Alltså vi ses här, åtminstone på helgerna ![]() eija |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att det ordnat sig för dig. Visst är du saknad på Kalimera, men nu är du ju på g igen.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Inte dåligt att få jobb igen bara så där... Det går uppenbarligen, bara man inte är kräsen. Bra gjort
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till jobbet Janérik. Även om det är långa dagar och mycket körande är det trots allt ett jobb.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har du körkort för lastbil? Det borde man ha, kommer till pass även om man vill hyra nån större flyttbil eller så. Bra gjort att ta ett jobb som du inte var van vid.
|
![]() |
|
|