![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
...inte
Det här brukar jag laga till både här och där. 1 blomkålshuvud(stort) Kassler (300gr) eller bacon Cretan Farmer(restaurang). Även Cassler(Cretan Farmer) är ok men lite osalt, Lidl är bättre. 1/2 Purjolök 3 dl yoghurt eller craimé fráice 50 gr marg 2 msk mjöl eller idealmjöl En skvätt grädde(mjölk eller vad ni har) och gör det som en bottenredning. 3 dl riven ost Timjan och svartpeppar som kryddor. Koka blomkålen kort(5 min) Fräs ihop redningen och fyll på med kassler och purjo. Smörj en ugnsform och häll i blomkålen och häll den färdiga fyllningen över. Toppa av med lite riven ost. In i ugnen i 30 min 200° och ät med en sallad till. Detta är fantastisk mat utan krångel. Har precis ätit detsamma och för historien så gillar både Gioannis och Katherina den maträtten. Katerina review = "Typical Greek Genuine Food" Det här är ingen Grekisk specialitét utan som Katherina sa vanlig mat man lagar och enkel att göra. Ingen kioskvältare utan husmanskost. //Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ditt goda recept!
![]() Stoppade i kyckling, tömde frysen därför vi flyttar snart. Alla åt duktigt samt var nöjda. Ni som ej har testa bör göra de tycker jag. ![]() Uffe har du fått någon snö ? Ha det så bra min Kretareseledare ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Måste laga detta snarast. Älskar blomkål med eller utan sniglar. (brukar lägga det i ättiksvatten en stund för säkerhets skull, då kryper dom ut) och de är jättefina här nu, lokalodlade.
|
|
||||
|
||||
![]()
Härligt med nya recept ... tack för att du delade med dig!
Om det är någon som har en bogbladsstek - lamm - i frysen, så har jag ett fantastiskt enkelt och gott recept. |
|
||||
|
||||
![]()
Jättegott, Uffe, har just avnjutit en stor portion!
|
![]() |
|
|