![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Som förstagångsresenär till Naxos i sommar har jag stora förväntningar - 5 stränder på top 30
![]() /Göran |
|
|||
|
|||
![]()
som den Skiathosfrälste jag är undrar jag vad som hände... bara två stränder av dryga 60
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att Karpathos blev så väl representerat både i toppen och i listan totalt. Gav ju både Naxos och Kreta en rejäl match, och ser man placeringarna i proportion till antal besökare som respektive ö har så skulle jag tro (obs! har inga faktiska belägg, men tror) att Karpathos skulle få en mycket hög topplacering.
Janne: Jag tycker det skulle vara trevligt om det var möjligt att rigga till ett litet bildgalleri som lite närmare presenterar de tio bästa stränderna. Kan det va nåt? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan faktiskt inte fatta att Ag. Prokopios ens finns med! Naxos har många härliga stränder bla Plaka, men just denna Ag. Prokopios var alldeles för full av div försäljare och solstolar för att vara en superstrand tycker jag....
Självklart är valet av Greklands bästa strand väldigt slumpartat och kriterierna på en bra strand är väl olika för alla oss. För mig är bästa stranden den där lilla undanskymda pyttestranden utan namn som Claes och jag finner på våra vandringar på olika öar och där man kan bada näck och sen sitta och se ut över havet innan man fortsätter sin vandring. ...en av de bästa i den kategorin finns på Tinos och en annan på Tilos. På Symi finns ytterligare en sådan underbar pyttestrand, tre badlakan bred ungefär, men den är så populär så där ska man nog ha badkläder på ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min favorit (som inte är med på listan ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser underbart och fridfullt ut!/Carola