![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Karpathos, vad nu orten på västkusten heter minns jag tyvärr inte...
|
|
||||
|
||||
![]()
Absolut inte Karpathos
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Agia Pelagia på Kreta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara Egina
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men hu så mycket folk! Den stranden skulle jag gå iväg ifrån så snabbt jag kunde och försöka hitta en trevlig taverna uppe bland gatorna.
Ag. Nikolaos på Kreta?? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hu. Ja, där skulle jag vända direkt! Om det är på Kreta finns det mysigare "byar".
![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Agia Marina på Egina?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte Kreta. Inte Kreta. Inte Kreta. Det har du rätt i. ![]() Rätt! Grattis! Ännu mera rätt! Grattis! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...och nu tappade man ju nästan lusten att åka till Egina om det ser ut så överallt
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Saroniska öarna vore kul att se en gång till. Det kanske inte har ändrat sig så mycket sen jag var där för 13 år sen. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Vi var på Egina för ett antal år sedan bara 2 nätter innan vi skulle vidare. Det är en av 2-3 öar som jag spontant känner att jag aldrig mer vill besöka. Detta var i september och Agia Marina var inte så fullknökat som på Jannes bild men nej det var inget för oss. Den där goa känslan som man får på de flesta platser infann sig aldrig. Kanske att alla skällande och lösspringande hundar ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg var i Agia Marina for rundt 25 år siden, da så det ikke helt slik ut. Men jeg husker at vi danset på bordene på en taverna i vannkanten der! :-)
|
|
||||
|
||||
![]()
Här hann jag inte med i svängarna. Gåtan var löst innan jag såg den. Agia Marina är ju lite hemmavid för oss efter många besök där. Blir därför lite nyfiken. Vi har mest varit där i maj-juni och september, men inte ens under chartertiden var stranden så full av folk under de månaderna. Men kanske juli-augusti under charteråren? När är bilden tagen Janne?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den 1 juli, som då var en söndag. Det var massor med Atenare på Egina då, därav allt folk.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vilket år? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
22:a - 24:e juni var det helg, och på Egina var det två bröllopp.
Egina stad var full av folk på lördagskvällen, det gick nästan inte att gå nere vid strandpromenaden.., vid 10-tiden var det 33+ och väldigt hög luftfuktighet. /Ulf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Oj då, nu blev det kanske lite OT. Det var ju egentligen en bildfråga det här. Känner mig medskyldig till att Egina-entusiasmen bar iväg lite. ![]() |
![]() |
|
|