![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ser att det inte är några färjor på väg ut fr Pireus idag. Läste nyss på Paroswebb att det är strejk som berör båttrafiken. Det händer ju då o då, tror att det här är den första strejken i år.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Apotekarna strejkar också. Det blir säkert en del annan turtbulens med, eftersom ett genomgripande politiskt ändringspaket har röstats igenom. Många missnöjda.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det där med strejker hade man ju förträngt nu sen förra säsongen.
Det var lika 1 maj förra året då vi kom till Grekland. Då var det också strejk. Då hade vi redan bokat första natten i Rafina så det störde inte så mycket, men NU vill jag ut till Tinos direkt....Hem är inte lika viktigt.... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vad innebär det?
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne, om jag bara visste! Man har gått trojkan tillmötes på en mängd punkter, det mesta handlar om avregleringar , ändringar som gör många småföretagare bekymrade. Det har att göra med export och import, ekonomiska ärenden alltihop. Sen beror det ju på vilken politisk grundsyn man har om man tycker att det är för bedrövligt eller att det var på tiden!
|
|
|||
|
|||
![]()
Här finns en sorts sammanfattning av vad "paketet" innebär
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...04/2014_538633 |
|
|||
|
|||
![]()
Den 9 April är det tydligen dags igen då det är generalstrejk i 24 timmar, än så länge verkar det som att både metron i Athen och Färjorna blir inställda då sjömnene strejkar
|
|
||||
|
||||
![]()
Tänk att minnet är så kort! Det är ju pga alla strejker som jag varit tveksam att själv pussla med flyg och båtar i Grekland. Och nu har jag gjort det i alla fall till sommaren!
![]() När man åker till Spanien och Kroatien tex behöver man inte oroa sig så mycket för det. Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja man får se upp. Nu ska jag från Tinos den 12 april och hoppas att strejken är över då. Jag har inte råd att bli instrejkad med både flyg och tåg betalt. Det räcker med den extra och dyrare natten i Rafina på väg ut hit. Det är trist med alla strejker och jag är säker på att nästa blir till påsk, för DET kommer att kännas!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Men jag minns när jag var till Samos 2011 och det blev generalstrejk och blev kvar på Samos ett extra dygn pga inställda flyg mm.
Men då fick jag bra ersättning från mitt hemförsäkringsbolag! Så för mig var det en bonus att få stanna kvar på Samos ett extra dygn!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också hemförsäkring men har annat bokat med jobb och läkarbesök och så måste man böka med nya biljetter härifrån själv. Fast allt löser sig och detta får man leva med om man ska hit. Jag hinner säkert pricka in fler strejker eftersom jag ska resa till Grekland 4 ggr till i år
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
För det mesta när jag reser brukar jag se till att ha ett par dagar kvar på semestern och inget annat inbokat, då känns det lugnare!!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo så har jag oxå. 17 apr är deadline...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Anna |
|
||||
|
||||
![]()
Aj då, just den 19 April flyger vi från Arlanda via Oslo/Fornebo till Chania med Norwegian. Vi när en from förhoppning om att kunna landa i Chania på tidtabell samt finna oss en taxi för resan till Nea Chora och Hotel Arocaria.
Efter tvenne dygn därstädes ska vi så taga oss bussturen till Chora Sfakion via Vrissis. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
The Panhellenic Seamen’s Union (PNO) said on Wednesday that ferry schedules would return to normal from Thursday as it will not continue its action following a series of rolling strikes.
Seamen, who participated in Wednesday’s general strike, will return to work following “the latest developments,” PNO said, citing the signing of a new collective work contract. The union indicated that there would be no more walkouts ahead of Orthodox Easter, which falls on April 20, but did not rule out a resumption of action after the holidays. Då fungerar båttrafiken över påsken i alla fall. Eftersom de flesta inte arbetar under påsken tror jag knappast att vi behöver oroa sig för strejker under den tiden. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ingenting har sagts på nyheterna än i alla fall om strejk till påsk.
|
![]() |
|
|