![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sänder en hälsning från ett soligt, men idag blåsigt Tilos. Resan hit blev inte riktigt som vi tänkt oss. "Sea Star is broken" fick vi till svar då vi kom till hamnen för att köpa biljetter och lämna väskorna. Men en vän från Kalimera, - nu boende på Rhodos - uppfattade dilemmat och erbjöd oss husrum. Änglar finns!
![]() Samma dag vi kom ner till Tilos, även dagen efter, kom det fler båtflyktingar till ön. I går kväll hade vi Kalimera-träff på Omonia. Trots att vi inte var fler än fem personer - min man kurerade förkylningen hemma - hade vi mycket trevligt. Åt god meze och drack gott vin - Retsina. ![]() Sjöborren. |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att vara på plats. Men jag blev orolig över Sea Star... Den är ju vi beroende av också på söndag. Vet du om den blivit lagad ännu?
Bea |
|
|||
|
|||
![]()
Det är synd att Tilos Star är så gammal och trots reparationer inte håller....
Nu vågar man knappt boka om man inte garderar sig för övernattning på Rhodos...vilket kan vara fint i o f s ![]() Hoppas det löser sig! Lissi i bilen till flyget om en timme |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att höra att Ni hade en trevlig Kalimera-träff!!..
![]() Tråkiga nyheter om Sea Star dock, tur att de löste sig med övernattning för Er, ha en fortsatt trevlig semester på fina TILOS. Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sea Star är nu borttagen från turlistan ... Tyvärr! Ligger troligen kvar på Rhodos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Oh no! Vad ska nu hända med vår resa...
![]() Dags att planera om! |
|
|||
|
|||
![]()
Åker ni charter fixar de ju biljetter till annan båt även om det kanske blir övernattning på Rhodos, men den fixar de ju också.
Trist med Sea star ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bara flygstolar, så ingen hjälp från charterbolag. På färjans hemsida har de ingen info om att båten repareras, senaste nyheten kom 16 sept och handlade om turlistan resten av sept... Vad ska man tro? 16 sept var ju i förrgår.
Den ligger på gtp också. Hmm |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Annars går Blue Star Diagoras på måndagar 16.00 från Rhodos stad. Oroa er inte, det kommer säkert att lösa sig och Tilos väntar på er! Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Yes! Det löser sig nog!
Tack Annki! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kollade på liveships map igår eller i förrgår, då låg hon på Rhodos.
Jag åkte till Grekland den 30 aug, från början av juli och fram till dess hade det kommit 700 flyktingar. Och de kommer alltså fortfarande. En del personer på Tilos sliter häcken av sig för att hjälpa dem. De gör en enastående insats. |
|
||||
|
||||
![]()
Åter en underbar morgon på Tilos. Medan maken gått ner till stranden - tillsammans med kameran - tänkte jag berätta för er som är här på Tilos, och
för er på väg hit: På lördag, 27/9 klockan 21.00 sjunger Norrtälje gospel här på torget i Livadia. Var tvungen läsa lappen - satt uppklistrad vid Jánnis butik - två gånger. Norrtälje gospel ... Det vill vi inte missa. Dagen innan, serveras det klockan 17.00 afternoon thé/ biscuits här på torget. Om jag förstod den engelska kvinnan som satte upp lappen vid Kiriakos rätt, har skolan bidragit med pengar till flyktingarna. Så nu vill de med vår hjälp samla in pengar till skolan. Självklart kommer vi dricka afternoon thé på fredag. Och lyssna på gospel på lördag. Vi ses på torget! ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2014-09-25 klockan 07:38. |
|
||||
|
||||
![]()
I dag har det varit en händelserik dag här på Tilos. I morse gav jag mig ut på vandring - vilket jag av flera anledningar skulle låtit bli. På eftermiddagen drack vi afternoon the på torget - vilket under en timme inbringade närmare 500 euro till skolan.
Under den timmen kom det drygt 100 nya flyktingar ... Senast redigerad av sjöborren den 2014-09-26 klockan 20:51. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hade gärna suttit på torget och haft afternoon tea
![]() Ha det fortsatt härligt! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Ylvan! I kväll ska vi åter bege oss till torget. Det ska bli roligt att få lyssna på Norrtälje gospel som ska sjunga där klockan 21.00.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blev ingen musik på grund av ovädret som i går vid lunchtid drog in över ön. Men i kväll sjunger de i Megáli Chório och i morgon på torget i Livadia.
Just nu har vi sol och klarblå himmel, men mycket blåsigt. Våra vänner som i morse, klockan 06.00, skulle åka med Fédon tillbaka till Rhodos, fick vänta till strax efter klockan 13.00 - och då åka med en två timmar försenad Diagoras. Så de missade planet hem till Sverige ... Så visst kan det vara en fördel att åka charter - som de tack och lov gjorde. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Har man bara en vecka på sig får man ha bra koll på väderleken och båttidtabellerna, då åker ju man när det passar bäst!
Vi kommer till Tilos i mitten av oktober och stannar några veckor. Cyrene |
|
||||
|
||||
![]()
Det var då för väl det.
|
![]() |
|
|