![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Matala går det ju nu att läsa om här på Kalimera.Vacker plats.Vi har varit där 3 ggr..ätit lunch 2 ggr.Förra våren äkte vi dit igen,fast beslutna om att övernatta.Parkerade bilen och kikade oss omkring..tror vi kände samma sak...nej. Matala är nog fint men inget för oss.Joni Mitchell och Carey är däremot bland det vackraste som jag vet.Man ska aldrig säga aldrig,kanske får Matala en ny chans nångång i framtiden.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var i Matala en dag alldeles i slutet av september 2014 och det var inget som tilltalade oss alls ....alldeles för mycket "hippie". Som om man försökte ha kvar hippierörelsen på något hysteriskt sätt. Matala hade nog tjänat på att skrota "hippiestuket". Grottorna fanns ju innan om man så säger....
Men alla gillar olika ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det är just det jag gillar med Matala.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo det är ju det som är härligt, att alla gillar olika
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill nog gärna besöka Matala och övernatta där. Sen bestämmer jag vad jag tycker. Men när detta händer? Who knows?
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, eller Joan Baez.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, men Joni sjunger om Matala, det tror jag inte att Joan har gjort.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad roligt med en hippiestrand och där de bor i grottor dessutom. Tänk att sitta där vid lägerelden under månen i den grekiska natten och sjunga "Give Peace A Chance" eller Hare Rama (åtminstone var det sånt som hippies sjöng då det begav sig på min, inte alldeles hippiefria period, när jag var ung.
Samlas de där fortfarande? Hallååå Pyttan, jag kommer också dit ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, nog såg vi några gamla, som såg ut som om de blivit kvar
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tjohoo Thira! Vi kan sitta där runt lägerelden med flätor i håret o sjunga med eller dansa lite i månskenet 😃 😃😃
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja det kan du ge dig på att vi kan!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eller bara sitta och glo på grottorna och fantisera om en svunnen epok ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ser absolut härligt ut Janne! Vill det också, det ena utesluter inte andra 💃
![]() |
![]() |
|
|