Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-12, 20:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Världens vackraste kust

DN Resor har ett reportage om Montenegro. De, och andra, anser att landet har världens vackraste kust. Låter spännande. Läs reportaget här.

Är det någon som har varit där?
Svara med citat
Gammal 2015-05-12, 21:15
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Världens vackraste kust

Japp, jag var där för 4 år sedan. Ett spännande land tyckte jag. Helt fantastiskt vacker! med vatten klarare än nästan allt jag sett...och natur som gjorde oss lyriska. Bodde utanför Budva i Becici. Budva var en trevlig stad med en fin gammal del. Rekommenderar verkligen att ta en båttur i fjorden Boka Kotorska, var helt makalöst vacker...även den gamla staden Kotor, tror att den är ett världsarv, är såå fin och mycket väl värd att besöka!

Vi bodde på ett hotel där middagen ingick och åt mer eller mindre god rejäl husmanskost! Fördelen med det var att vi faktiskt smakade och åt sådant vi aldrig skulle beställt på en restaurang. Det var spännande varje kväll att prova den inhemska maten! nu åt vi inte där alla kvällar och restaurangerna höll bra mat! Skulle gärna åka dit igen
/Emma
Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 09:45
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Onekligen verkar det intressant. Vi skall till Kroatien nu snart och skall bo i Trogir, lite för långt för en utflykt till Montenegro. Men om man skulle bo i Dubrovnikområdet skulle det ju inte vara så lång väg att ta sig en titt, i alla fall inte om man har lite mera tid på sig.

Så där är det ju, först borde man hinna upptäcka mer eller mindre hela Grekland och sen finns det så mycket annat också!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 16:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Skulle gärna åka dit igen
Det förstår jag Emma! Jag blev också väldigt sugen på att åka dit. Troligen kommer det bara fler och fler turister dit, så man måste kanske passa på.
Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 17:09
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Väldigt fint och lockande.
Tur jag är nykär i det grekiska fastlandet annars hade det nog burit åsta till Montenegro ögona böj
Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 22:11
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Vi var i Montenegro redan 2004. Bodde i Budva på ett stort hotellområde som fortfarande hade mycket öststat över sig. Fina klapperstensstränder men OJ så mycket folk! Inhemska, ryska och serbiska turister. 5 cm mellan badhanddukarna på stranden. Vi var där sista veckan i juli. Maten var sådär.
Det som var fint var den gamla stadsdelen och den vackra kuststräckan upp till Dubrovnik i Krotien dit vi reste en dag.
Föredrar absolut Krotien, som är både vackert och mer välhållet.
Dessutom hade vi mycket åska och regn i Montenegro som ju kan översättas med "svarta bergen" pga alla svarta moln som hänger över bergen.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 11:17
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Kroatien heter det naturligtvis! Låg i sängen och skrev.

Katitzi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.