![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sitter här och längtar efter all den goda maten i vårt kära Grekland. Som den här t ex. En av mina absoluta favoriter. Fyllda zucciniblommor!
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Smaskens
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh så gott!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med om zucciniblommorna!
![]() På den här sidan finns en bild på hur de ser ut innan de är färdiglagade. |
|
||||
|
||||
![]()
Fyllda succiniblommor är gott! De bästa jag har käkat var på Mikes Restaurang i Pigadia på Karpathos. Det var Manolis mamma som hade gjort dem. Mums!
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Manolis mammas är väldigt goda och all mat hon lagar :-) Allt detta kan du njuta av på deras taverna Rina vid vägen mot flygplatsen :-) Manolis sköter tavernan med sina föräldrar :-)
Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Ser så gott ut, har frågat efter detta några ggr på Rhodos, (slutet av juni) har fått till svar att det inte är säsong för det då. Undrar om jag kan få det nu i slutet av april?
|
|
||||
|
||||
![]() Just det! Jag åker till Grekland varje år, mest i september men några gånger även på våren. Ännu har jag inte sett zucchiniblommor på någon matsedel. Önskar så att få smaka det någon gång! När är det säsong? |
|
||||
|
||||
![]()
Fyllda zucchiniblommor är en av mina storfavoriter!
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ätit det i Maj- Juni. Vet att några fryser in blommor. så man kan få det senare också.
Riitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Vi inmundigade detta i Juni månad
|
|
||||
|
||||
![]()
De godaste fyllda zuccinlommor jag ätit, fick jag på Nisyros.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin ![]() |
![]() |
|
|