![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har tidligere hatt spørsmål om den fineste greske sangen, men nå lurer jeg på: Hva er den aller, aller fineste sangen du vet om - som ikke er gresk?
(Hvis du ikke kan bestemme deg, er det ok å svare flere ![]() For tiden synes jeg det er Bedshaped med Keane Lonely no more med Rob Thomas og A whiter shade of pale med Procul Harum ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Koko Taylor med låten I´d rather go blind.
Jag älskar denna låt. Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Da må jeg svare tre sanger, jeg:
Dire straits - Brothers in arms FR David - Words Freiheit - Every time Disse sangene blir jeg aldri lei, de er så utrolig vakre! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
en riktig fjortislåt såklart
![]() Fairytale med "Utan dina andetag" underbar då man e riktigt kär... myssa... |
|
||||
|
||||
![]()
Ojojoj. Det blir inte lätt! Det finns massor med låtar som har/är/eller har varit den finaste låten i mitt liv!
Själv har jag varit musiker i en stor del av mitt liv, så här är ett par tre titlar jag vill ta med mig till den öde ön! 1. Hotel California, med Eagles, 2.Inbjudan till Bohuslän av E Taube med Öbarna och 3. Together again med Buck Owens! Vilket val jag gjort ![]() MVH MusikerYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I´ll find my way home med Vangelis...favorit sen tonårstiden
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte lätt att bara välja en bra låt, hela världen är ju egentligen full med vackra låtar. Men jag bidrar med, som jag tycker, tre bra låtar;
1. Hallå världen - Wilmer X 2. Bell bottom blues - Eric Clapton 3. Besame Mucho - The Silver Beatles (The Beatles´s namn innan dom blev The Beatles) Moster ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vackra låtar, nja kanske inte. Låtar som berör är det dock men knappast en permanent lista. Beror på vilken dag det är och vilket humör jag är på.
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond Johnny Cash - Hurt Jimmy Cliff - Many rivers To Cross En Aranjuez con Tu Amor - Från filmen Brassed Off Harold Melvin & the Blue Notes - If you don't now me by now Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad Fleetwood Mac - Albatross James Carr - Dark end of the streets Betty Lavette - Let me down easy Ella Washington - He Called Me Baby Eddie Hinton - Come Running Back To You Charles Walker - Number by heart Lloyd Price - Mr and Mrs Untrue Millie Jackson - If loving you is wrong Sam Dees - Mess on your hands |
![]() |
|
|