![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där med party har jag aldrig riktigt fattat. Är väl minst en generation för gammal. Har absolut inga roliga historier att komma med. Dricker alldeles för lite för att kunna sprattla loss. Usch vilken tråkig typ man är egentligen.
Vilket inte hindrar att jag roar mig ! Men med en annan måttstock än partyentusiasterna. Som i kväll, då ska jag lyssna på musik och poesi ihop med ett antal andra stillsamma människor. Föreningen Amoni arrangerar kvällar med lite mindre kända musiker, mindre mainstream. Lokalen är liten så ibland på sommaren hålls tilldragelsen nere vid Gefyra, precis vid havet. Är det då fullmåne och lugnt är stämningen fantastisk. Kos syns upplyst mittemot, nån svallvåg från de stora båtarna sveper in över våra fina skor... Som på måndag, som är helgdag här, ska det vara en byfest i Vathy, med mat och musik och dans. Turister är välkomna, men festen riktar sig inte särskilt till dem. Som våra bergsvandringar, jätteroligt att mödas och jobba för att få se den fenomenala utsikten när man väl kommit upp. Matsäck fram, kamera fram, skämt och skratt , nya bekantskaper. Som dagsturer till näraliggande öar, Pserimos, Astypalea, Kos. - Kos , nära men en annan värld, breda vägar, platt, trafikljus! Rena storstan... Som att köra moppe runt ön på den ännu inte färdigbyggda vägen Vathy-Arginoda. Här borde vi ha off-roadmaskiner , men lilla Typhoonen jobbar på med sina små hjul. Vi var först! -Ingen trodde oss! Som dykfestivalen, beach-volleytävlingarna, klättrarfestivalen, musiken på strandpromenaden. Som att sitta på kafé och kolla på turisterna...en liten ouzo och mezé... Vi får väl roa oss på det sätt vi vill, party eller promenad. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Visst kan man roa sig på många sätt och roligast blir det ju alltid när man har sina bästa vänner kring sig ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Monica
Det där lät bra och passar mig perfekt också. Bergsklättringen får jag tyvärr avstå från som du vet men resten är det liv jag försöker leva. Jag tror att det är mint 20 år sedan jag partajade sist, orkar inte helt enkelt. Du kanske skulle öppna ett helt nytt forum för panschisar och nöjen som passar oss. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
"Som att köra moppe runt ön på den ännu inte färdigbyggda vägen Vathy-Arginoda."
Jag får säga som Gert Fylking: -Äntligen! Sedan 1986 har jag längtat efter att man utan att behöva vandra, äntligen ska kunna åka den vägen. Nästa år kommer vi ner och tar den rutten med motorfordon. Det ska bli hur kul som helst... R ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan berätta att man i princip har kunnat åka vägen redan, med MC i alla fall. Ett hinder har varit att en namne till oss, Pizanias, i Arginoda, envist har blockerat vägen med ett stort lass grus, för att deras tomter och avlopp blev skadade av vägbyggarna. Inget har fått dem att ge med sig, inte ens nu när mängder av politiker lagt sig i det hela. Den dag han ser att man börjar återställa hans uppfart och avlopp ska gruset bort, inte förr. Jag tror att folk sympatiserar med honom, för man hör ingen som klagar. Att mopsa sig mot de styrande är en omhuldad hobby här.
Tekniskt har det också varit svårt, med bergarter av så olika slag, ömse hårda, ömse vittrande. Man har gjort en massa små broar över bäckar som sannolikt har varit torrlagda i eviga tider. En metod i stället för cementrör: tjocka uppblåsta "gummikorvar" lades i utgrävda kanaler och så hälldes betongen över: huxflux hade man en passage. Allt jag vet har jag lärt av lokalTV, flitige Mammas missar ingenting. |
|
||||
|
||||
![]()
Det betyder väl, om jag minns kartan rätt, att man nu kan åka "varvet runt" på ön? Vilket i så fall blir en roligare utflykt än "fram o tillbaka"
Tillägg: Vägbygget från ovan och som vanligt är hälften av det intressanta i låg upplösning, men Vathy syns bra. //PO Senast redigerad av PO den 2007-05-27 klockan 21:19. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Just det. När vägen öppnas kommer alla 6000 moppar och jag vet inte hur många bilar som finns här, att åka åtminstone ett varv, säkert.
|
![]() |
|
|