![]() |
|
|||||||
| Visa resultat för omröstning: Vilka tre kategorier ska vara med i årets fototävling? | |||
| Annorlunda Grekland |
|
21 | 21.21% |
| Antika Grekland |
|
11 | 11.11% |
| Bara i Grekland |
|
37 | 37.37% |
| Blått |
|
20 | 20.20% |
| Djur |
|
13 | 13.13% |
| Där hav möter land |
|
15 | 15.15% |
| Folk och fä |
|
24 | 24.24% |
| Glädje och fest |
|
10 | 10.10% |
| Gränder |
|
28 | 28.28% |
| Hav |
|
6 | 6.06% |
| Humor |
|
14 | 14.14% |
| Landskap |
|
9 | 9.09% |
| Ljus |
|
9 | 9.09% |
| Mat och dryck |
|
19 | 19.19% |
| Mitt Grekland |
|
29 | 29.29% |
| Natur |
|
9 | 9.09% |
| Skugga |
|
10 | 10.10% |
| Stränder |
|
11 | 11.11% |
| Tavernor |
|
25 | 25.25% |
| Trafik |
|
12 | 12.12% |
| Turism |
|
17 | 17.17% |
| Utsikter |
|
21 | 21.21% |
| Vatten |
|
12 | 12.12% |
| Väder |
|
6 | 6.06% |
| Vänskap |
|
16 | 16.16% |
| Flervalsomröstning. Antal röster: 99. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Det låter inte så rart....för en som aldrig läste tyska
![]() Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
VADER är ett fantasieggande ämne.
"Och FOLK OCH FÄ är kul" , sa jag till sonen."Nej, det är det inte", replikerade han. "Det är bara får!" Eller i Greklands fall: getter. /Aine |
|
|
||||
|
||||
|
Jag gillar Annorlunda Grekland!
För vad är det? Är det saker, ställen, grejer som är annorlunda i Grekland än på andra ställen? (Fast då passar det kanske under kategorin Bara i Grekland!?) Eller är det ett Grekland som är annorlunda än det varit förut eller brukar vara? ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär
Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte![]() ![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
//Kikh
|
|
|
||||
|
||||
|
Jättebra motiv Kiki
![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
Om de tre alternativ som har flest röster tycker jag så här:
- "Mitt Grekland" Ett klassiskt ämne som kanske förtjänar en stående plats i tävlingen. Det representerar på något sätt själva kärnan i en foto-tävling om Grekland. - "Bara i Grekland" Ett mera tvetydigt ämne. Men kanske är det i ett sådant ämne med en lite "luddig" avgränsning som man kan få fram de verkligt udda bilderna. Säkert en och annan diskussion om huruvida det bilden visar verkligen är "bara" i Grekland och ingen annanstans. Men kanske det också lockar fram ett och annat bidrag som ingen egentligen hade kunnat drömma om att delta med i en fototävling, något riktigt udda som "bara kan upplevas i Grekland". Ett bra alternativ till ämne skulle kunna vara "Mat i Grekland" eller "Fest i Grekland". - "Gränder" Ett i mitt tycke bra förslag. Klart och tydligt avgränsat. Representerar säkert en helt makalös flora av vackra bilder. Grekland är ju bland annat väldigt mycket vackra gränder. MatsGränder |
|
|
||||
|
||||
|
Om några dagar stänger vi omröstningen. Ta chansen att påverka vilka kategorier vi ska tävla i.
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu är omröstningen avslutad. De tre kategorierna i årets tävling blir: Bara i Grekland, Gränder och Mitt Grekland.
|
|
|
||||
|
||||
|
Trevligt
Då vet man vad man skall leta efter![]() Kul att "min kategori" Mitt Grekland från förra året fick hänga med i år också ![]() Riitta
|
|
|
|||
|
|||
|
Överlag tycker jag att kategorierna är bra - men "Bara i Grekland" är svår... Jag fattar inte... Vad är man ute efter?
Är det fusk om man ber om ngn form av ledtråd så jag vet vad jag skall hålla utkik efter?![]() K |
|
|
||||
|
||||
|
Jag tolkar det som att motiven ska vara något som vi bara upplever i Grekland.
Fast det kan ju tänkas komma in en massa nakenbilder också ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Men som jag läser det kan det ju bli hur brett som helst.... Men det kanske det som är meningen att låta fantasin flöda...
|
|
|
||||
|
||||
|
Som jag läser så kan det bli hur smalt som helst
Massa saker man tror är bara Grekiska kan man hitta var som helst![]() ![]() Tex, man kanske tänker och ta bild på en Ouzoflaska Nix, enligt mig hittar man den i närmaste systembolag osv.![]() ![]() Fast några saker har jag kommit på, som jag tror kan godkännas ![]() ![]() Riitta
|
|
|
||||
|
||||
|
"Bara i Grekland" skulle ju även kunna innebära sånt som jag bara gör i Grekland, och då breddar man ämnet en smula. Eller sånt som bara händer mig när jag är där.
Karin som fotar först och tänker sen...
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|