![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I och för sig så har jag en känsla av att gränsen mellan lamm och get ibland verkar lite flytande utan att man direkt vill bluffa, man är bara inte så noga med skillnaden. På Amorgos på något ställe tror jag till och med att jag såg någon meny där en rätt stod med katsiki på grekiska och lamb på engelska. Det är kanske lättare att sälja lamm. Fast jag tycker att get är jättegott. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja det var jättekonstigt att bussen inte gick tyckte flera än vi. Nu gick det bra med hyrbilen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om det b r u k e r å gå buss så tidlig om morgenen vet jeg ikke. |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=inkfish;366047]Är det så man ska skilja lamm från get? Jättetack isåfall, jag har undrat. Jag gillar i och för sig både lamm och get så det är ingen katastrof på något sätt, jag är bara nördigt nyfiken så jag vill veta vad jag äter.
Jag har faktiskt ingen aning om hur man skiljer lamm får get. Men kyparen kom in med min tallrik och sa gott in lemonsauce. Gott frågade jag och han tittade på tallriken lite för länge innan han sa no no lamb! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Värdparet skulle säkert ha kört oss men jag tror de var glad att slippa gå upp så tidigt. De är ju lite äldre. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Värdparet skulle säkert ha kört oss men jag tror de var glad att slippa gå upp så tidigt. De är ju lite äldre. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej har just kommit till astypalea vad mysig promenad bor på afrodite studio mycket fint ställe under bar utsikt berättar mer sen
|
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
För mig känns ön genuin. Det spelar ingen roll när man går ner på hamnpromenaden, gubbarna sitter i ouzerian eller mittemot och tjötar. För många år sedan var både hamnpromenaden och serveringarna där betydligt smalare. Tror det är ca 10 år sedan man byggde om. Citat:
Vägarna är dåliga men de var ungefär i samma skick som förra året. Citat:
Förra året hade vi en bil av minsta modell. Det gick också. Det går med vanlig bil men man bör vara van bilförare. Citat:
Citat:
Smidigaste sättet att ta sig till Astypalea är flygstol till Kos ch inrikesflyg därifrån. Nu för tiden är det vistelsen på Astypalea som är grejen för oss. Skall man vidare till andra öar måste man ju ta nattfärja. Flyget från Aten har högre beläggning än flyget från Kos. /pawik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
er jeg helt enig med deg ![]() Både Gialos, og Chora opplevdes som genuine /var helt fri for "tingeltangel" ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|