![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kaja,
Tråkigt med förkylningsviruset, jordbävning på det…. Hoppas Alvedonet hjälper, kanske du kan få grekisk hostmedicin, modell starkare? Tack för dina rapporter. Delfiner är ju helt underbart att få se! 🐬🐬🐬 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Igår var det ett ännu större jordskalv nära Limnos, på Mount Athos. Den var på hela 5,2 R. Kände ni av den? Mår du bättre nu? |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Janne, vi kände av skalvet. Låg i skuggan på stranden när marken rörde på sig. Känslan att inte veta om det kommer fler skalv direkt efteråt är hemsk! Eftersom vi inte var inne i nån byggnad så kändes det lite säkrare.
Jag har missat en hel del på vår resa då jag har legat på rummet med feberfrossa och hosta. Värmen gör väl att bakterierna frodas och det har verkligen gått upp o ner. Har undvikit sol o bad de sista dagarna och inte kunnat följa med på kvällsmys med middag ett par gånger ![]() Nog om denna skitbacill..bäst att posta inlägget så att det inte försvinner. Jag fortsätter med intryck av Limnos strax. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Limnos, den 8e största grekiska ön är vacker och välbevarad från kommersiell turism.
Nu kunde jag ju inte göra några större utflykter men dagen på båten var fantastiskt. Mannen vespade runt på rätt dåliga vägar utan skyltar och upplevde att han var väldigt ensam i trafiken. När det gäller maten så är vi nog bortskämda av Kretas frodiga tallrikar för här fick man en fisk och bara en fisk om man beställde det. Jag ville ha Stifado och fick...bara stifado..varken ris eller potatis till. Fick be om ris så att det blev en riktig rätt. Så var det på flera ställen så det blev en standard fråga -Vad serveras det till min rätt? Även det här med att ställa fram bröd och ta betalt för det hänger kvar. Mycket gott har vi ätit men bjudouzo eller nåt annat efter maten tycks inte vara standard här. Mannen med resekompis tog sig upp till toppen av The Castle. Återvände med häftiga foton med vidunderlig utsikt. Rätt möra efter bergsbestigningen slängde de sig i havet för svalka. Stranden är fin och Sunset taverna hade bra urval av lunchrätter. Jag tycker att man verkligen ska besöka Limnos om man vill uppleva en grekisk semester som den var förr innan massturismen ![]() Vi är nöjda över att ha gjort detta och det finns ju massa mer att skriva om när det gäller intryck men det hoppas jag att andra som åker dit gör. Nu är det dags att ladda tvättmaskinen, ta en dos nässpray och kurera vidare för igår em kom vi hem...och att flyga gick riktigt bra..jag hade hörlurar med favoritlåtar och det var en ny upplevelse som distraherade min ångest ![]() / Kajja ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|