![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu börjar veliga Ioslina igen,
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle också låta Karpathos få en chans. Vi var där en vecka förra året och vi bodde i Amopi. Et lugnt och fint ställe där det också finns ett antal trevliga matställen och fina badmöjligheter. Det är också enkelt att med taxi ta sig till Pigadia om man känner att shoppingsuget blir för stort.
Ni kommer garanterat att bli nöjda med Karpathos. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
visst är det karpathos stad och pigadia samma sak!?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pigadeia är Karpathos "huvudstad", därifrån går även båtarna till andra öar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Yup, helt korrekt.
Pigadia och Karpathos Town är samma stad... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ioslina,
vi bodde på hotell Atlantis i Pigadia i juni 2006. Det är centralt och bra, nära till affärer, restauranger, hamnen och stranden. Nu lär hotellet dessutom vara renoverat. Vi gillade Karpathos, det blåste ganska mycket men det gjorde att det aldrig blev för tryckande hett. Vi träffade folk som bodde i Amopi, dom var svårt myggbitna, det hade vi inte problem med. I höst ska vi till Rhodos, ska bo på Annapolis mitt i Rhodos stad. Ska bli spännade! Britt, Åland |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska bo på Atlantis i år, kul att ni gillade det. Stod på hemsidan att det var nurenoverat och såg väldigt fint ut!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeg ville også ha valgt Pigadia fremfor rhodos by, spesielt om ønsket er å bo nære fine/ok strender som du sier. Riktignok må dere ta bussen for å komme ut til de riktig fine strender, men bystranden funker også og er ikke i nærheten så fullpakket av solstoler og folk som bystranden i Rhodos er....
Vil dere bo rett ved fine strender så bor dere i Amoopi. Som nevnt så er det flere spisesteder å velge mellom der også, men ingen shoping..., da må dere ta siste bussen inn til Pigadia som går i 19-tiden eller ta taxi. Husk at om dere vil på utflukter med båt eller utforske andre "byer" eller strender med utgangspunktet buss, så må dere først inn til Pigadia om dere bor i Amoopi... Atlantis ligger perfekt til etter min mening. Midt mellom sentrum og bystranden og nære hovedbussstasjonen hvor alle bussene går ut ifra. Ia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Ioslina,
För mig är valet inte svårt. Efter två besök i Rhodos stad längtar jag inte tillbaka. Alltför mycket kraft går åt för att förklara ordet nej för alla nasare. Stan är alldeles för mycket turistfälla för min smak. Karpathos är tvärtom en favorit efter första besöket för två år sedan. Har just bokat ny 2-veckorstur i början av augusti. Boende i Pigadia (Karpathos stad) rekommenderas om du vill ha mera än några pensionat o tavernor vid en strand. I Pigadia finns en hel del restauranger o tavernor, lite shopping, en hamn och folk som rör sig. För baden väljer vi buss till stranden Amopi (20-30 min) eller hyrmoppe alternativt buss till stränderna Kyra Panagia eller Apela en bit norr om stan. Härliga stränder! Hälsningar Masse |
|
||||
|
||||
![]()
104 dagar tills mitt första möte med Karpthos, nu rullar det på!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt klart Karpathos, kan ikke komme på en ting jeg likte bedre på Rhodos enn Karpathos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Japp, det ska bli spännande att se........44 dagar kvar till Rhodos. Men jag lovar Karpathos ska utforskas på en annan resa, det lovar jag... Sen ska jag jämföra jag med!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag älskar iaf. Rhodos och hoppas att jag tycker lika mycket om Karpathos (far 29/5)...På Rhodos tycker jag om människorna, stränderna, nattlivet, shoppingen och framförallt så är staden så fin...Finns mycket att göra på Rhodos, både för unga och äldre. Ha en bra resa..=) |
![]() |
|
|