Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-14, 13:48
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Musik och bokval

Hej

20 dagar kvar till semestern , behöver väl inte nämna att man längtar efter Grekland ... - håller på att ladda MP3:n med musik så det är klart till resan - vilken musik har ni med er ? För min egen del är det just nu COLDPLAYS senaste jag sparar ner....
Pocketböcker inhandlade oxå och ligger o väntar på att få bli lästa - har köpt Jo Nesbös senaste på pocket och Willy Josefsson...vilka är era favoritböcker el författare som ni gärna läser under semestern ?

//Maggan
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 18:25
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Musik och bokval

Jag laddar mp3n framförallt med ljudsagor till 4åringen, då kan hon "läsa" en bok och vi andra får siesta=bra kombination. Hoppas på vila i årLite musik till oss föräldrar blir det också i en salig b´landning då vi är "allätare" då det gäller musik!
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 21:43
Bodster Bodster är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Lite Notis Sfakianakis är aldrig fel, ger en bra grekfeeling. Har själv köpt mig ett par externa högtalare (100 gr) till min Ericsson telefon, det blir perfa på balkong och strand.
Ett bra EM program är ett måste iår, så man inte bokar in båtresa när det är någon bra match.
Svara med citat
Gammal 2008-06-14, 22:27
spiro spiro är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag kommer att ta med mig Liam Hearn ;Över näktergalens golv, som ljudbok till både mig och pojkarna. Musiken får "Bon Iver" stå för med den underbara ;For emma,for ever ago! Har även med annan country influerad musik för sena kvällar på balkongen. Som egen läsning tar jag med John Ajvide Lindqvist; pappersväggar.

Däremot hade vi inte redan läst/lyssnat på JR Tolkiens Bilbo så hade den varit underbar som resebok för oss! Hade jag inte lyssnat på Wilco så mycket som jag gör hemma, så hade jag tagit med dem som resemusik. Hade jag inte tidigare läst Malcolm Lowrys "under vulkanen" så hade jag haft en väldigt stor upplevelse framför mig...
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 19:59
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Unni Lindell-böcker och ett par av Anna Jansson åker nästan med på varje resa, vart den än går. Svårt att hitta bättre "reseböcker". Lättlästa, och fantastiskt bra! Inget Nobelpris, kanske, men helt klart läsvärda allihop!!
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 20:10
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Jag tar inte med någon bok alls numera. Den kommer oftast hem alldeles oläst. Orsak.. hinner inte läsa för att det finns så mycket annat roligt att göra. Däremot är lagom lätta korsord "Bra korsord" bra fylla ut kortare dödpunkter med, när det blir tråkigt på flygresan, mm..
(Tidningen heter Bra korsord.. *L*)
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 20:46
Telis Telis är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Oj, inte en enda bok. Jag som är orolig för hur jag ska få med mig tillräckligt många. :-) Jag brukar "göra av" med nästan en bok om dagen, förutom dom åren som det har kommit ut en Harry Potter, dom tar ett par dagar att läsa ut.

Vi åker inte förrän om en månad men jag har börjat bygga upp ett litet resebibliotek som än så länge ser ut så här:

En helt annan historia (Håkan Nesser), En annorlunda barndom (Iris Johansson), Ninas resa (Lena Einhorn), Mr Tourette och jag (Pelle Sandstrak), Maken (Gun-britt Sundström), Jag går bara ut en stund (Isobel Hadley-Kamptz)

Musik blir Mando Diao, Anna Ternheim och en massa blandat.

Kan det inte bli semester nuuuuuuu?! :-)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.