Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-14, 20:25
Remos Remos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Vad heter låten?

Hej!
När jag var i Grekland för ca två veckor sedan så spelades en grekisk poplåt överallt där de sjöng något i stil med "chiki ckikita"... en grekisk bartender pratade om att den hette nåt i stil med "Golata" men jag kan inte hitta den nånstans!

Är det nån som vet vad jag pratar om

//Helena
Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 21:08
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Standard Sv: Vad heter låten?

Citat:
Ursprungligen postat av Helena Mado
Hej!
När jag var i Grekland för ca två veckor sedan så spelades en grekisk poplåt överallt där de sjöng något i stil med "chiki ckikita"... en grekisk bartender pratade om att den hette nåt i stil med "Golata" men jag kan inte hitta den nånstans!

Är det nån som vet vad jag pratar om

//Helena
Är du säker på att det är en grekisk låt? Det där med "chiki..." låter som en låt på spanska som heter "Tic tic tac" i den version jag har. Den finns i massa versioner, kanske också i en grekisk? Jag har nyligen hört en av versionerna på svensk radio - det kanske kan vara samma som du hörde i Grekland?

Tillägg: Här finns mer info om "min" låt, även om det kanske inte var den. Men det är i alla fall en person med grekiskklingande namn (Alex Papaconstantinou) som har varit med och producerat den nya versionen...

Ruby

Senast redigerad av Ruby den 2005-08-14 klockan 21:23.
Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 21:16
Stefan Assermark Stefan Assermark är inte uppkopplad

Hej!

Det måste helt enkelt vara Sarbel och låten Sokolata. Den spelas flitigt i Grekland just nu.

Hälsningar
Stefan
Svara med citat
Gammal 2005-08-15, 11:00
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Det måste vara Chiculata med Giorgos Xanthiotis. Den fastnade vi med för...

http://www.greekcity.com/music/music...2F%20CHOCOLATE

//Camilla.
Svara med citat
Gammal 2005-08-15, 16:00

Tackar verkligen alla som försökt hjälpa till med olika svar, rätt låt som vi sökte var (Xanthiotis Giorgos - Chiculata), det var inte lätt att hitta den när vi försökte leta själva.
Denna låt (Sarmpel - Sokolata) (rekomenderas) som ligger på toplistan i grekland just nu och som har nästan samma låtnamn förvirrade oss i letandet.

Stort Tack!
Svara med citat
Gammal 2005-08-15, 16:01

Tackar verkligen alla som försökt hjälpa till med olika svar, rätt låt som vi sökte var (Xanthiotis Giorgos - Chiculata), det var inte lätt att hitta den när vi försökte leta själva.
Denna låt (Sarmpel - Sokolata) (rekomenderas) som ligger på toplistan i grekland just nu och som har nästan samma låtnamn förvirrade oss i letandet.

Stort Tack!
Svara med citat
Gammal 2005-08-16, 08:06
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Helena Mado
Ja det var också en av våra favoritlåtar, det var just dom två artisterna som vi fastnade för i år, fanns flera bra låtar med Sarbel
Kommer troligen få dessa 2 CD:ar på fredag... så nyfiken på o få höra hela, kan knappt vänta
//Camilla.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.