Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-20, 12:09
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Förnyad hamngata

Det jobbas intensivt på gatusträckningen mot öster , mot fiskebåtshamnen. Dels har man lagt ut massor av pirar som förenas av en lång gångbro, dels stora betongblock som förbättrar strandkanten på östsidan.
På den andra sidan, mot husen, har man rivit upp all gammal trottoarbeläggning, gör i ordning dagvattenledningarna, ramar in träden, lägger plattor så att det blir bättre trottoarer. Det är tämligen stökigt just nu, men det kommer att bli fint.
När jag ser Riittas fina bilder inser jag att jag ska ta med kameran nästa gång jag åker till stan, för att dokumentera detta efterlängtade arbete.
Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 12:34
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Förnyad hamngata

Åhh, som vi gleder oss til å se alt dette om en kort stund!
Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 21:51
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Det jobbas intensivt på gatusträckningen mot öster , mot fiskebåtshamnen. Dels har man lagt ut massor av pirar som förenas av en lång gångbro, dels stora betongblock som förbättrar strandkanten på östsidan.
På den andra sidan, mot husen, har man rivit upp all gammal trottoarbeläggning, gör i ordning dagvattenledningarna, ramar in träden, lägger plattor så att det blir bättre trottoarer. Det är tämligen stökigt just nu, men det kommer att bli fint.
När jag ser Riittas fina bilder inser jag att jag ska ta med kameran nästa gång jag åker till stan, för att dokumentera detta efterlängtade arbete.

Åh, så spännande! Längtar till Kalymnos och att få se alla nyheter som du berättar för oss! Hoppas att det är någorlunda klart till 19 maj, då vi kommer ner.

Ha de gott, Monica!
/Eva
Svara med citat
Gammal 2009-03-21, 10:01
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tackar, Eva, vi har det gott nu när solen värmer ordentligt igen. Om arbetet blir klart är en annan fråga, som så mycket här i landet gör man en rivstart men sen kan det stanna av---här är dock bidragspengar inblandade så jag tror att man har en tidsgräns.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:54.