![]() |
|
|||
|
|||
![]()
och hon firas på Skiathos och jag skulle vilja bjuda henne på ett trevligt taverna-besök. Jag har förvisso varit på ön ett par gånger men skulle vilja gå på ett annat ställe och tycker att jag kört fast...
![]() ![]() Nu hoppas jag att det bara ramlar in en massa förslag eftersom det är bara 7 dagar kvar ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej vår familjh har fastat för Lhynari längst upp på papadiamantis vid ringroad har även hört gott om Akrogialo tror jag den heter vägen bort mot windmill på hö sida
![]() ![]() Mvh Robban |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Snart, snart bär det av till underbara Skiathos |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag tycker mycket om Ellenikon. Den ligger så mysigt till i en gränd. Live bouzouki + spontandans av bofasta. Om du tar höger från Papadiamantis (nästan mitt emot gamla posten, finns ett gyros ställe i hörnan). Tar vänster förbi dom Engelska pubarna, i korsningen fortsätter upp förbi Kirkibar, passerar det lilla torget och strax därefter ligger det. Om ni tröttnar på Grekiskt så är det ju alltid supermysigt på Pizza Panorama i bergen! Ha en skön semester och hälsa från mig också! /Jeanette |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Nej, - Lhynari ligger inte långt från Asprolitithos. Gå bara in bakom skolan i början av papadiamantis, och följ den jättestora skylten ![]() Det är samma ägare på Lhynari nu som det var när jag var där i början av 00-talet. Tidigare hade han en restaurang nere vid gamla hamnen någonstans. Han är gift med en norska och pratar hyfsat bra Svensk/Norska ![]() På båda dessa restauranger fick man en liten drink medans man läste menyen ![]() ![]() I övrigt tycker jag att fiskrestaurangen Alexandros i gamla stan och Hellenikon (oxå gamla stan), tillhörde de bättre. På båda dessa spelades det dessutom Grekisk live-musik. Det är svårt att beskriva exakt hur man ska gå för att ta sig till dessa ställena. Antingen kan man gå hela Papadiamantis ned, svänga höger upp mot "kuddarna", gå förbi kyrkan och in i gränden, eller så kan man ju gå den enklaste vägen ![]() Ha en jättefin resa ![]() //C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Det finns en restaurang om man går en bit längs huvudgatan ner mot hamnen och sedan svänger till höger i en av gränderna, den heter Moria om jag minns rätt och ligger lite gömd...supermysig!
![]() ![]() Slår ett slag för god mat och trevlig personal på Moria i alla fall ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Där ser man
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lyckans ost som snart åker till Skiathos!!
![]() ![]() Senast redigerad av Hestia den 2010-08-10 klockan 16:10. Anledning: Glömde en bokstav |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för bra tips... Svårt att veta var alla tavernor ligger när man sitter framför en dataskärm... Det ger sig nog när man e där på plats...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Akrogialo åt vi på sista kvällen och det var bra. De bar dessutom in en tårta med tomtebloss till dem som satt vid bordet bredvid så födelsedagsfirande är uppenbarligen välkommet.
Men om man nu vill ha lite elegantare (men ändå grekisk) restaurang finns det ju ett par riktigt tjusiga ställen längs Club Strip (eller Bar Strip som det står bak på bussbiljetten). Vi kollade på menyerna och priserna var helt ok. Är det födelsedag så är det ![]() Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
hejsan!
de restauranger som andra rekomenderar i all ära...! (Lyhnari är norsk/grekisk, helt ok..! ligger på en sidogata...) men efter att besökt Skiathos de se 4 åren har vi vår givna favorit: Taverna Polikratis, som ligger högst upp, i änden på huvudgatan(affärsgatan) i Skiathos stad: Papadiamndis Street, om du talar om för någon av servitörerna ( de två äldre, är bröder och tillhör ägarfamiljen) så kommer de med all säkerhet med en överaskning till mamma och er vid slutet av middagen! www.polikratis.gr |
![]() |
|
|