![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det handlar inte om Grekland - men alla som känner reslusten spritta kan nog ha utbyte av svt:s nya dokumentärserie om familjer som gör slag i saken och faktiskt GÖR det som många andra bara drömmer om. De rycker upp bopålarna för kortare eller längre tid.
Den började igår och det avsnittet finns på play. Jag tyckte att det var jättespännande, framförallt jordenruntseglarna och familjen som åkte till Nya Zeeland på obestämd tid. NZ är så sagolikt vackert att det riskerar bli en plåga att följa dem. Om det bara inte var så ***** lång flygresa ... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj! Det var äventyrligt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som också gillade seriestarten! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Ja visst var den bra! Man kan inte undgå att börja fundera ... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nä....och gubben blir mer och mer hemmakär...mer än 14 dagar borta går inte längre....Så vill jag äventyra med LÅNG vistelse i t ex Grekland eller Spanien så får han komma och hälsa på
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Men det låter ju som en bra lösning
![]() ![]() Jag är tvärtom, jag vill bara vara längre och längre. Därför kom den där programserien som på beställning, den kan fortsätta en känsloprocess som Jennifer Barclays Falling in honey startade. Innan det hade jag förkastat tanken på att någon gång bo riktigt länge i Grekland, men hon visade ju att det var möjligt. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Va?? Är Jennifer inte kvar? Det kanske VAR svårt då att förverkliga drömmen. Jag har glömt bort att kolla hennes blogg på länge. Där kanske står varför.
Jag kommer nog att under nästa år ( detta år är resekontot fullbokat) bo en månad på Tinos och se hur det känns....I april/maj så jag får uppleva påsken där. Trivs jag med en månad kommer jag att successivt utöka veckoantalet. Jag vågar inte planera mer så länge mamma lever. Så får man ju se hur man själv mår också...man kanske inte ÄR odödlig ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag vill också vara i Grekland längre och längre. ![]() ![]() Vad hände med Jennifer? Det har jag missat! |
|
||||
|
||||
![]()
Senast jag såg var hon fortfarande i Australien, dit hon åkte i höstas (tror jag det var) tillsammans med en ny kärlek, även han bloggare på Tilos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha....lite kontrast då med Tilos- Australien
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har en månad på Tilos i höst, men längre vistelser än så får nog anstå till pensionen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag blev ju så störtförälskad i Teneriffa och ville boka nästa nyår direkt...men Claes gillade inte detta förslag, tyckte han ville packa upp först
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
RÄTT inställning!..
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, i det avseendet är det gudomligt att kunna åka precis när vi vill!!
![]() Fast snart vet man ju inte om man VÅGAR åka pga all terror överallt! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker det var ett bra program men lite sorgligt. Sorgligt med familjer som splittras p.g.a. avståndet. Min son har bott på andra sidan jordklotet i 8 år nu och vi ses bara en gång om året. Saknaden är obeskrivlig ibland.
Jordenruntseglarna var helt makalöst målinriktade! Tänk att förbereda sig i 8 år! Min fundering var hur barnen ska klara omställningen ifrån Karibiens turkosa vatten, oceanernas stora vågor och en vardag utan måsten varje dag till ett vanligt liv i Sverige. Kanske man får se det i slutet av serien. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Lite förvånad blev jag över Indonesien-familjen, som inte verkade ha researchat särskilt alls inför resan. Ska bli spännande att följa dem också. |
![]() |
|
|