Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-29, 13:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi avvaktar Sunny! Du liksom fler på forumet ändrar oss många gånger....däribland jag.
Lissi
....må så vara men det finns ingen annan ö som berört mig så mycket som Amorgos.. även om Sifnos kommer tätt bakom.. vandringarna är fantastiska här, men det är dom på Amo.. med..ja, det är svåra val...

Tror jag kommer att vara mer än nöjd efter alla veckor här... Amo..kallar på mig. ...

Dessutom har jag bokat ett tidigt flyg så jag hinner med Blue Star Naxos samma dag. .kan inte bli bättre!
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 14:10

Fredag eftermiddag fortsätter med kraftig blåst och regn, ska strax ner i byn och uträtta lite ärenden.. samt tavernasittning.. ska ta och fråga lokalbefolkningen om väderprognos framöver.. för här kan jag då inte sitta och häcka....
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 14:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Enligt prognos fr o m i morgon strålande väder på Tinos i alla fall!!!
Borde vara lika på Sifnos...har inte koll riktigt var det ligger ifht Tinos
Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 15:04
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Lissi- från ett regnfritt Tinos med mycket solglimtar just nu....fast jag är kvar!
Ha ha ha, den var go! Fast här på Skopelos verkar det som om dit plan har lyft nu. Det slutade nyss regna!

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 15:19

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Och snart börjar vi att vänta på dina bilder ! Alltså många många!
Ja då, Thessalonikifotobrev kommer.....och kanske några härfrån också.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 15:23

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Ha ha ha, den var go! Fast här på Skopelos verkar det som om dit plan har lyft nu. Det slutade nyss regna!

Masse
Jag förstår att ni är många som vill ha hem mig, men planet går först kl 19.50 i morgon!
Kom nu ihåg att åker ni till Grekland i månadsskiftet sept/okt så får ni skylla er själva. Jag är där då....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 18:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Åh, ska du till paradisbyn Lagada nu, så spännande! Det kan nog bli jättefint.

Nu kanske jag kommer ihåg fel, men tyckte du inte att det blev lite öde i Egiali vid samma tid förra året? Ta det inte som kritik, det är bara en fråga. Jag tyckte ju själv att det började tunnas ur i Katapola redan runt 19-20.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 18:59

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Åh, ska du till paradisbyn Lagada nu, så spännande! Det kan nog bli jättefint.

Nu kanske jag kommer ihåg fel, men tyckte du inte att det blev lite öde i Egiali vid samma tid förra året? Ta det inte som kritik, det är bara en fråga. Jag tyckte ju själv att det började tunnas ur i Katapola redan runt 19-20.

Jo, det stämmer det du säger, men det behöver ju inte bli att jag upplever det på samma vis i år, kan tänka mig att antalet turister varierar från år till år.
Kan inte åka tidigare och jag bara måste till Amo..i år, får jag lappsjuka drar jag väl till Naxos.. .som jag gjorde i fjol.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:13
inkfishs avatar

Ja, så kan det vara. Att man bara måste till Amo, alltså. Härligt

Just nu är jag GALEN på Amo för jag måste få bättre väder. Den här ön berör mig mycket också, på både gott och ont. Så när jag är butter på något, då är jag extra butter om det är just här. Vädret ska slå om men det får gärna ske NU.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:17

Ja, det är väldigt trist väder just nu, jag har helt kommit av mig.. inga vandringar och inga bad då blir jag lätt lite deppig..men det vänder väl och blir bättre snart hoppas jag!
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:26
inkfishs avatar

Jamen precis. Jag blir också deppig, har liksom inget att ta mig för. Visst kan jag sitta på en taverna och läsa och surfa men jag vill röra på mig. Jag vill gå eller känna härligt vatten runt kroppen. Det jag har mest ont av är egentligen blåsten, den påverkar mig på ett kasst sätt. Jag gillar inte blåst. Och nu blåser det mycket.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:28
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hoppas verkligen för alla ers skull att vädret blir bra igen. Och det tror jag att det gör!

Men skicka inte det dåliga vädret till Kroatien dit jag far i morgon!

Ha det så bra i Grekland!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:32

Exakt blåsten är absolut det värsta... jag blir trött och ur form..som du säger sitta på en taverna hela dagarna blir långtråkigt till slut och särskilt när man reser ensam vill man ju ha mer aktivitet.
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:33
inkfishs avatar

Tack! Vi är verkliga lustigkurrar som har mage att sitta och gnälla ...

Hoppas Kroatien blir fint!

Precis Sunny! Nu ska jag packa ihop mina grejer och gå och äta, det är i alla fall en aktivitet jag utövar i alla väder
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:34

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Hoppas verkligen för alla ers skull att vädret blir bra igen. Och det tror jag att det gör!

Men skicka inte det dåliga vädret till Kroatien dit jag far i morgon!

Ha det så bra i Grekland!

/ Anne
Men ha en fin resa till Kroatien Anne!..
Får hoppas du får bättre väder än vi !
Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 19:35

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Precis Sunny! Nu ska jag packa ihop mina grejer och gå och äta, det är i alla fall en aktivitet jag utövar i alla väder
Ja, tur man kan äta iaf!..
Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 10:50

Lördag 30 maj

Äntligen idag skiner SOLEN igen, med en något svagare och snällare vind, det tackar jag för!..
Kunde sitta ute och äta min frukost ,den goda grekyougharten med frukt ser jag framemot varje morgon, igår inhandlade jag också färska körsbär mmm..

På grannhotellet.. Archontou kunde jag beskåda flera nyanlända greker inkvartera sig för att PINGSTEN fira här på Sifnos . hurra . ....nu blir det lite mer folk i rörelse.

Maria min värdinna anlände igår och får se när vi ska ses!

Idag tänkte jag besöka en ny by jag ej varit till Kato Petali som är belägen strax nedanför Apollonia . ej att förväxlas med Ano Petali som nästan växer samman med Artemonas .

Sen blir det säkert ett besök till Kastro igen, kanske det sista då jag sen ska flytta till Kamares på måndag den 1 juni och då blir det utflykter och vandringar mot andra mål .

Får se hur denna dag slutar, ingen som vet ...
Jag återkommer. ..

Sunny ,direkt från Apollonia..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-30 klockan 11:08.
Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 13:08
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Citat:
Vi avvaktar Sunny! Du liksom fler på forumet ändrar oss många gånger....däribland jag.
Lissi

...där känner jag mig lite träffad faktiskt...

/Maggy
Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 20:38
inkfishs avatar

Sol här också, men fortfarande den kalla nordanvinden (som ska hålla i några dagar till ...) Jag tog bussen till klostret och på den sidan var det fantastiskt, hade jag vetat det hade jag tagit med badgrejer och gått ner till Agia Anna efteråt. Men istället gick jag stigen upp till Chora, och sedan dalen ner till Katapola, och ju närmare hemma jag kom, desto kallare blåste det ...

Hoppas du hittat lä på Sifnos idag för då har det säkert varit jättefint!
Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 22:00

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Lördag 30 maj

Äntligen idag skiner SOLEN igen, med en något svagare och snällare vind, det tackar jag för!..
Kunde sitta ute och äta min frukost ,den goda grekyougharten med frukt ser jag framemot varje morgon, igår inhandlade jag också färska körsbär mmm..

På grannhotellet.. Archontou kunde jag beskåda flera nyanlända greker inkvartera sig för att PINGSTEN fira här på Sifnos . hurra . ....nu blir det lite mer folk i rörelse.

Maria min värdinna anlände igår och får se när vi ska ses!

Idag tänkte jag besöka en ny by jag ej varit till Kato Petali som är belägen strax nedanför Apollonia . ej att förväxlas med Ano Petali som nästan växer samman med Artemonas .

Sen blir det säkert ett besök till Kastro igen, kanske det sista då jag sen ska flytta till Kamares på måndag den 1 juni och då blir det utflykter och vandringar mot andra mål .

Får se hur denna dag slutar, ingen som vet ...
Jag återkommer. ..

Sunny ,direkt från Apollonia..
Lördagen blev så bra som jag tänkt mig, strosade ner till byn Kato Petali. .en liten sömnig by, inte mycket aktivitet där.. men ändå intressant att ha varit där..

Kyrkan i byn, en av många på Sifnos och alla lika vackra ..

Fina och välskötta odlingslandskap .

Vackra omgivningar. .

Efter denna visit strosade jag ner till Kastro min absoluta favoritby och säkert den vackraste i hela ö-världen, här insöp jag atmosfären i dom trånga gränderna som jag aldrig tröttnar på..

Här vilar The King of Kastro.....

På Kastro finns många katter . ..

Vackert är det ..

Här satte jag mig på en bänk med en frappe ..med utsikt mot Efta Martyres.. sagolikt vackert..

Sen lunch intogs på den bästa tavernan på Kastro.. ASTRO..med dom supertrevliga ägarna . Maria berättar att imorgon söndag, hålls det festival uppe vid Ag.Andreas med fyrverkerier och det blir musik och dans, bussar kör dit och hem under hela kvällen.. det får jag ju inte missa !..

Efter flera timmar på Kastro återvänder jag hemåt mot Apollonia och nu börjar det bli lite mer turister och särskilt mycket mer besökande greker som nu är här för att fira pingsten..
Nu börjar tavernorna ställa ut fler bord och stolar och förbereder sig på fler gäster ..

Apollonia är allt en mycket fin Chora ..

Väl hemma i mitt lilla bo....såg jag att Maria och Dimitris var i undervåningen och städade ur sitt kontor och reception .
Maria är ju där när hon har fler gäster.. annars har de ju ett hus nere i centrala Apollonia .
Nu behövs det fixas lite på Marana guesthouse inför det officiella öppnandet i mitten på juni.

Maria kallade ner mig och vi hade riktigt trevligt, kul att träffas då vi bara skickat mejl ,sms och pratat i telefon tidigare.
Hon är precis lika trevlig som sin man Dimitris, ja tänk vad grekerna alltid är så glada och bekymmerslösa..helt underbara !

JANNE !! . Jag har en hälsning från Dimitris.. han sa, säg till Janne att nu är det allt dax att du besöker Sifnos igen, det var så längesedan och att du är en så trevlig och vänlig person .

Så nu får du allt åka till Sifnos!. .

Denna dag blev så bra, varm och skön och trevligt sällskap!

Sunny,direkt från Apollonia..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-30 klockan 22:12.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:36.