![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sorry Sunny!
![]() Hoppas åskvädret inte ställer till med några skador. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jösses vilket otäckt äventyr du var med om härom dagen, hoppas du kommit över det så du kan fortsätta både njuta och vandra.
// KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag njuter men är mer trött än normalt..det går åt rätt håll iaf.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Torsdag 22 oktober.
Idag öppnade sig himmelens portar och ett rejält ösregn.. med översvämningar vid mitt hotell och åskväder... Jag hade precis varit ut på en runda i den övre delen av Hydra stad och en promenad till Kamini.. och hann precis hem innan ovädret startade på allvar... Då kändes det skönt att vara under tak och ta en lätt lunch hemma... sen somnade jag igen.. mer trött än normalt som sagt... I Kamini fanns en lgh att hyra med denna mysiga balkong och utsikten.. vem skulle inte vilja bo där... Solen kom åter igen under sena eftermiddagen..jag tog mig en promenad igen och köpte mig ett mål Falafel på Manna taverna att njuta av på hotellet. Sunny, direkt från Hydra.. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ber om ursäkt Sunny....men 15 ggr har jag kommenterat Dina fantastiska vandringar på Hydra..minst en gång efter varje vandring....Ledsen om jag förstörde tråden med inpasset om svimningen som sen genererade följdkommentarer....
Det gäller att strikt hålla sig till vandringen..är lite för impulsiv... Fina bilder idag också! Hoppas vädret blir bättre. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Äventyret tog nog hårt på dina krafter!
Har samma bild på denna lilla hotell från förra sommaren,tyckte också om Kamini! |
|
|||
|
|||
![]()
Du behöver inte be om ursäkt Lissi..
![]() Men sen när det blir flera följdfrågor huruvida det beror på kemikalier i behandlingsvätskan de använder osv..då tycker jag att ni som är intresserade av att diskutera besök hos frissan kan starta en egen tråd om det!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, en riktigt charmig by...där skulle jag vilja bo någongång!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kunde inte sagt det bättre.......
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte varför jag kommer att tänka på en sandlåda och små barn som diskuterar om vem som sprätte sand på vem först.
![]() Hoppas att alla har koll på sin hink och spade! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for rapporter og fine bilder, siden sist jeg takket
![]() Ideelt sett b ø r man holde seg til trådemnet, og ikke " spore av" ![]() Men siden vi bare er mennesker, lar oss rive med/glemmer oss, så blir det lett noen avsporinger ![]() ![]() Jeg, og veldig mange andre har nok opplevd "avsporinger" i trådene våre, Sunny ![]() Ønsker deg fortsatt fine dager på Hydra, Uansett vær ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja, det blir OFTA så i trådarna att det avviks från trådskaparens ämne.. är själv en av dem som lätt kan börja skriva om något helt annat.. . ![]() . ![]() I vilket fall som helst tog jag mig friheten att markera att nu räcker det... ![]() Sunny, direkt från åskoväder på Hydra..känner mig dock ändå trygg som inte ska iväg med någon båt i detta väder...nu blir det bara värre och värre.. hällregn och åska i 2 timmar.. hur ska det sluta.. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-23 klockan 08:55. |
|
|||
|
|||
![]()
Fredag 23 oktober.
KATASTROFENS DAG PÅ HYDRA. Det hällregnade kraftigt och åskade från kl.08.00 till 12.00 och sen småduggande efter det.. Beslöt mig för att gå ut och ner till hamnen... Förstod att det blivit stora skador och översvämningar.. så här såg det ut på väg ner till hamnen... STORA FLODER VATTEN FORSADE NER FÖR GATORNA OCH HAMNEN EN KATASTROF.. det flöt saker i havet och det var BRUNT... Bilderna som följer få tala för sig själva... stackars öborna..mycket som blivit förstört.. Nu har ni fått sett ett Hydra ni kanske aldrig sett tidigare... ![]() Sunny, som inte vet om jag ska gå ut mer idag, regnar fortfarande. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-23 klockan 12:55. |
|
||||
|
||||
![]()
Verkligen!! Oj,oj!! Stackars människor där!
Här börjar mörka molnen sakta försvinna och lite sol tittar fram!Hoppas det blir bättre även där! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, och även jag är ju mitt upp i detta..
![]() Får se sen när jag går ut igen om det blivit några personskador hoppas det bara är materiella.. fast det är ju bra illa det med!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även du förstås!!!!Hydra kommer du absolut att minnas!
|
|
||||
|
||||
![]()
Katastrof på Hydra, stormvarning på Kreta, tromb över Athen! Inte lätt för grekerna.
På Sicilien ösregnade det i 2 dygn på östkusten, men då hade vi farit till västkusten. När vi så kom tillbaks till Catania hade vägar skadats samt översvämmats och man gick i vattnet och sökte efter vägavlopp. Allt vattnet rann från Etna och neråt. Och det var enorma massor! Nu får vi hoppas på bättre väder för alla som har blivit drabbade. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Här på Skai.gr kan man se videon från Hydra idag!Vilken katastrof!
![]() http://www.skai.gr/news/greece/artic...in-kataigida-/ Senast redigerad av anneli56 den 2015-10-23 klockan 14:35. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det! Likadant såg det ut i Aten igår! Lider med alla drabbade