![]() |
|
|
||||
|
||||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ingen aning vilka dom är men sjunga kan dom. |
|
|
||||
|
||||
|
Ploutarhos sjunger gamla låtar med sin son och dotter
https://youtu.be/cISMtoGMBaQ |
|
|
||||
|
||||
|
Tack snälla för detta! Vilken stolt farsa Ploutarchos är!
Väldigt familjärt för övrigt också, och dessa gamla fina grekiska sånger live i tavernamiljö. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Det var en fin start på nationaldagsfirandet, vi hörde hela konserten en timme och 20 min! (Jag antar att de firar grekisk påsk 2026 på mysiga tavernan, men maten verkar orörd...
) Tänkte lite på Ploutarchos och hur mycket man lyssnat på honom genom åren. Eller rättare sagt hört hans röst när man är i Grekland, den är så distinkt och skiljer sig från de andra som sjunger i samma stil. Läste att han (som kommer från enkla förhållanden) har hela fem barn med frun som han varit gift med i 34 år. Bra jobbat. Slutnumret: To kallitero paidi, som alla är så glada över, får mig att undra om det inte är resten av familjen som är där i bakgrunden. Vem är bäst? Kul! Tack Lakis . (Vilken låt tycker du är bäst i hela Ploutarchos den äldres låtkatalog, eller vilken är Ploutarchos största låt?) |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Jättefin, även den låten där han sitter och väntar i telefon.
Se euxaristo : kul med salsa/balkanblås-inslaget. Bra ös! ![]() Jag fick upp öronen för honom i "Ax koritsi mou". Hela CD:n Mikres fotografies gick varm. Men det var då. Det med cd:s. Nu behöver man ju inte lyssna så mycket enbart på en artist i taget när Spotify finns. Lyssnade i samma veva mycket på Notis också, innan han blev persona non grata pga sina politiska sympatier. Men han har väl pudlat och kommit in från kylan och sjunger igen. Men inte som då. Det var också en stor röst. 🦅 |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|