![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Stränderna Elli och Windy ligger på Rhodos norra spets. Stränderna går ihop vid ett smalt näs där Rhodos stad slutar. Till vänster om näset ligger Windy beach och till höger ligger Elli beach. Namnet Windy beach är påhittat och kommer förstås från att det nästan alltid blåser här. Det riktiga namnet på stranden är Akti Miaouli beach.
![]() På Windy beach blåser det mer eller mindre alltid och när det är riktigt varmt fläktar det skönt. Trafiken på vägen ovanför stranden stör till viss del, men vågorna dämpar det mesta av ljudet. Men det blåser inte alltid, som nu ser på bilden ovan. Har du badat i vågorna på Windy beach? Fler bilder från Windy beach på Rhodos finns här. |
|
|
|||
|
|||
|
Ja visst!
Windy beach låg närmast hotellet (tror det hette Flora) där jag bodde med ungarna. Och att försöka hålla dem borta från en strand var då helt omöjligt, framför allt grabben min (10 år gammal då), han var/är ett "vattendjur" av födsel och ohejdad vana! En av dagarna blåste det så pass att det var gul flagg, dvs riktiga vågor! Men, inte kunde grabben låta bli (något oroligt för morsan fast han simmade som en fisk! Både jag och min dotter höll noga koll på hans "äventyr" i Posidons rike!) Han "kraschlandade" till slut på stranden, reste sig upp och var tvungen att skaka badshortsen, de var fulla med småsten..... Helt oskadad annars, som tur var. Det blev något av ett familjeskämt, minns du "grustaget" i brallorna???? ![]() Catlady 🐈
Senast redigerad av Catlady den idag klockan 20:56. |
![]() |
|
|