![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Zucchini i alla former.....och kleftiko!
Måste jag välja en, vilket är ursvårt så blir det den senare! Lissi - som fått en favorit till , CarinaN:s grekiska lammgryta ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Räkor i tomatsås och feta MÅSTE jag bara äta varje gång jag besöker Grekland! Och så det goda brödet med seg skorpa som man doppar i såsen...
Nu börjar snålvattnet att rinna över tangentbordet ![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Garides saganaki blir det här med
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sofrito, helt klart! Åh vad jag längtar till nästa gång jag får det i munnen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Egentlig h e l t umulig å velge, men siden det er vinter nå, så får jeg velge vinterfavoritten min "Xirino me Selino"
![]() - når den er tilberedt som best, er den helt vidunderlig god ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
For min egen del er en skikkelig stifado bare rett og slett knallgodt!! Mmmmm... Ingrid ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
DOLMADES med vindruvsblad. Mums.
Jag tycker det är godast endast med ris utan köttfärs. Katerina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - det er nok en forutsetning å være glad i selleri for å like denne retten, for det er mye selleri, kjøttet er så mørt så mørt og sausen ( jevnet med egg/sitron) vidunderlig god, mums....... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi fått in följande favoriträtter:
Grillad killing Kleftiko Stifado Skordalia Garides saganaki Friterad zuccini med skordalia Gyros Souvlaki Sofrito Xirino me Selino Dolmades Jag hoppas på fler förslag innan omröstningen börjar. |
|
|||
|
|||
![]()
Arnaki giuvetsi, lammkött med pasta i tomatsås!! Eller varför inte något så enkelt som Fasolakia (brytbönor i tomatsås) en maträtt vi äter väldigt ofta.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Oh fasolakia glömde jag MUMS!!!
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Når jeg kjenner lukten av den kanelduftende Stifadoen foran meg på bordet, da vet jeg at jeg er i Hellas. Når jeg har laget Stifadoen hjemme og lukker øynene, da er jeg nesten i Hellas....
Sigrun |
|
|||
|
|||
![]()
Hör inte direkt hit men själv åt jag en vildsvins-stifado i helgen.
Kan bara säga mums. Fast gaser i magen av löken är inte en så rolig biverkning, helst om man inte e hemma. ![]() Katerina Senast redigerad av inkfish den 2007-01-17 klockan 19:58. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Grekisk sallad tycker jag måste vara med, det är det mest grekiska man kan äta i mitt tycke! Äter alltid en sådan, en tzatziki och dricker en flaska Retsina första lunchen på semestern.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju inte lätt att bara välja ut en favorit när man har massor......
Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi. /Tomas E |
|
||||
|
||||
![]()
Äh, det går ju inte att välja EN
![]() Men bara så att den kommer med på listan: kyckling, potatis o citronsås i långpanna. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då nämner jag också en till
![]() Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Fuskisar som säger flera rätter när jag har så svårt att bestämma mig för EN!!!
![]() Men jag säger nog bekri mezé, den är alltid olika men alltid god!!! Karin |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Tomas E;71156]Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi.
Vad är detta?? Camilla |
![]() |
|
|