Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-23, 12:20
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Svininfluensan

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Det vore väl det sämsta man kan göra. Jag kan förstå att människor är oroliga och jag kan förstå din oro eftersom dina söner är nämnda i denna tråd. Men att vara överdrivet orolig är för mig som att erkänna att man inte vågar leva. Det finns risker med allt vilket ju i och för sig är ett slitet uttryck. Jag tänker att man rör sig i offentliga miljöer, håller i ledstänger på kollektiva färdmedel, kundvagnen i affären, sitter i bussar, vistas i folksamlingar etc. etc.

Som sagt så tänker vi olika, har olika värderingar, tar olika risker.............

Hasse
Jag håller helt med Hasse.
Det finns ju enkla saker som man kan tänka på som jag tror är effektiva. Noggrann handhygien tex. Ha med apotekets alcogel i väskan och " sprita" händerna så fort man ska äta eller " vara med händerna i ansiktet". Inpränta hos sina barn att tvätta händerna.
På en semester i Grekland tillbringar man ju mesta tiden utomhus och det minskar ju också riskerna för smitta.

Rent allmänt har man, när man blir sjuk själv, ett ansvar att så långt det går undvika att utsätta andra för smitta, tycker jag. Då tänker också jag på vanliga sjukdomar som magsjuka, kraftiga förkylningar mm.

Senast redigerad av Vilma den 2009-07-23 klockan 13:03. Anledning: För mycket ointressant bludder
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.