![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flera av mina vänner har svenskt TV-program, ett bra stöd till barnen som ska lära sig svenska, och bra att hänga med lite i nordisk sport, kultur, politik och så vidare.
Jag har ju datorn med olika tidningar att läsa, inte dumt att kolla Motala tidning eller ÖP nån gång ibland. Utan datorn är det lokalnyheter här som gäller. Inte visste jag att det var vulkanutbrott på Island...inte hade jag hört om jordbävningen i Kina...inte vet jag hur valrörelsen i England utvecklar sig... Tänk så skönt. Vi blir ju fullständigt översköljda av negativa händelser i media överlag. Vi har National Geografic: katastrofkanalen över alla andra. Dagstidningarna: Ekonomis kris, grälande politiker, brott och naturkatastrofer. Grannarna är inte långt efter: den-och-den har dött, den-och-den är sjuk, den-och-den har familjetrassel, den-och-den har fått 120 får rivna av lösdrivande hundar... Finns inget sätt att värja sig på, öronproppar kanske, men då hör man ju inte fågelkvittret och getbjällrorna och havsskvalpet. Döva hjärnan och tänka att det inte angår en...osäker metod. Jag får nog jobba vidare på det här. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|