Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
O
Vi fick beskrivet för oss ett sanitärt problem som måste åtgärdas. Vi fick höra en massa om platsfördelningen för båtarna i hamnen. En gammal man ville ha bättre pension. En annan klagade över att hans svartbygge blivit åtalat och ska rivas. En annan ville ha asfalt ända till dörren. En kvinna ville att man skulle kapa en palm som lutar betänkligt. Allt ska borgmästaren klara!
------------------------------------------------------------------------
I morgon blir det Pserimos och sen ska jag som alla andra dela ut valsedlar. Det är ett långt papper med alla namnen på och om man vill kryssar man för sitt eget, delar ut till alla man känner och möter. 3 fraktioner med 42 personer var kommer att översvämma ön med valsedlar.
|
Händer det att borgmästaren dryftar problemen med er andra, eller anser han själv och omgivningen att han är gudabenådad och skall kunna lösa alla problemen på egen hand?
------------------------------------------------------------------------
Ha Ha Ha ............. se där ja!!!!!!!!!!! Visst är det som jag trodde att man är lika civiliserad i Grekland som i Sverige och kan kryssa in det folk man vill ha vid rodret! Tänk så kul det hade varit om jag hade fått lämna in en valsedel med ditt namn kryssat Monica! Men självklart så är jag väl inte röstberättigad på Kalymnos. Inte ännu i alla fall.............!
Lycka till Monica!

Mats