Sv: Santorini??
Låt mig börja med att säga att jag inte är särskilt förtjust i Santorini men har varit där flera gånger och trots allt haft det bra speciellt när jag rest med mina barn. Jag har bott i Kamari en natt vid det första besöket på ön och sedan i Perivolos på Honeymon Beach Hotel. Jag gillar det öppna landskapet där med berget i bakgrunden och Julias mat men Perissa och Perivolos i övrigt är inget jag uppskattar. Det har varit ett stopp på väg till eller från andra öar.
Kanske ni skulle prova att bo i Emborio som är en riktig grekisk ort eller i det mer spektakulära Imerovigli. Nästan alla gånger jag besökt Santorini har jag vandrat antingen ensam, med nära och kära eller med mer tillfälliga bekantskaper den vackra stigen mellan Fira och Imerovigli. Ju längre bort från Fira man kommer dessto trevligare blir det och man kan fortsätta att vandra ända till Oia det har jag dock gjort bara en gång. Sträckan mellan Fira och Imerovigli är på kanske tre km så det är acceptabelt även när det är varmt med lämliga små stopp efter vägen.
Eva
|