![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra Eld !
Så här såg Julafton ut, ganska mysigt i ett f.d. Hamam. ![]() Den 6:e Januari , "Ljuset, Elden" , var det bra väder , och det gick mycket fint när simmarna skulle hoppa i och simma efter korset som prästen kastat i. På Rhodos hoppade en 60-årig kvinna i , med kläder och allt, och snabbt som tusan var hon framme och tog korset, före simmarna, och sedan stod hon och skällde på prästerskapet ! Hon simmade mycket snabbt ! Inne i Chania huserar två väldigt fina hundar. Dom är så lugna och går att klappa hur mycket som helst. Man har dom liksom i ens eget vardagsrum. Här har den ena lagt sig på busstationen, och låter sig inte störas. ![]() ![]() Efter vinter-solståndet, och sedan det var 17 grader varmt nu en kväll, har det blivit så mycket liv och kiv, utanför i naturen, och inne, och då syftar jag på den lilla katten. ![]() Nu var det bara ca ett kvartal sedan den var ute, och klarade sig. Den är bara präglad på människor , och stora-systern, som inte finns kvar, men blir så högröstad när hormonerna sätter in, att det blir outhärdligt. Det passar sig inte för en söt liten katt att låta som en kloak-groda ! Så jag önskade henne lycka till igen, och släppte ut henne, nu med bakdelen insprayad med herrparfym, som lite hjälp på traven. Att se den stora tjocka marsvins-liknande katten jaga runt henne är fruktansvärt sårande. Han har ett svart fält över vardera öga och ser ut som ett svin ! Jag måste överväga att operera henne under kommande kvartal, men det står och väger: Det är att ta bort en del av hennes person, att stympa henne. ****** Jag har blivit botad från min kroniska trötthet. Det var en lång resa som slutade helt oväntat på Kreta. Det firar jag med att ta in på ett litet pensionat. ![]() Till pensionatet hör ett litet kök. Att sitta med hos Stella en hel dag är att uppleva livet ! Senast redigerad av lugnagatan den 2014-01-12 klockan 12:24. Anledning: rubrik |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|