Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2023-10-11, 23:13
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Nu vinkar katten!

Tack för alla fina lyckönskningar💞
Här är ett av de upplysta träden utanför vår uteplats. Stranden ligger ett stenkast därifrån.

Vaknade kl.6 imorse och det första jag sa innan min hjärna riktigt startat var -Paradis!! -Va?! sa mannen som var halvvaken. -Paradis, mumlade jag lite högre. -Va säääger du?! undrade han med nyvaken och lite frustrerad stämma, då han var tvungen att starta morgonen med ett quiz.
-Äh..det var inget! Det blev inte lika samma längre..men att vakna och utbrista dessa ord gör jag inte ofta hemma i vårt "gama" hus..där allt är som vanligt..efter 20 år och renoveringsbehov.
Fast nu känns det så.. i vårt nya boende.
Och många gånger i Grekland och i "Alternativet" tänker jag samma tanke..Paradis!
Nu har vi bott här några dagar och ja, inspirationen är på topp. Jättekul att inreda och börja om från början.
20 år i villan med massor av ytor å förvaring: köks-ö, 50-11 skåp, undertrappen-rum, matkällare, mancave, mormorsrum, garage, förråd, undergarage-rum, altan, inglasad balkong, solterrass..jo så var det!!
Ni förstår säker dilemmat..
Vill inte se en enda pappkartong, IKEA-kasse, smartstorebox, bubbelplast på läänge-läänge när flytten är klar.
Nu övar jag på att hitta i skåp o lådor..-Den, nej inte den, där..tror jag, överst..nej nederst..

Kanske inget inlägg på som passar på forumet men..men ett inlägg i alla fall..och vi är ju rätt "familjära" mellan resorna.
Nä nu ska jag sätta mig ute och titta på vyerna innan John Blund. Den gyllene katten vinkar oavbrutet. Kalinichta!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2023-10-11 klockan 23:39.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.