![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det där med party har jag aldrig riktigt fattat. Är väl minst en generation för gammal. Har absolut inga roliga historier att komma med. Dricker alldeles för lite för att kunna sprattla loss. Usch vilken tråkig typ man är egentligen.
Vilket inte hindrar att jag roar mig ! Men med en annan måttstock än partyentusiasterna. Som i kväll, då ska jag lyssna på musik och poesi ihop med ett antal andra stillsamma människor. Föreningen Amoni arrangerar kvällar med lite mindre kända musiker, mindre mainstream. Lokalen är liten så ibland på sommaren hålls tilldragelsen nere vid Gefyra, precis vid havet. Är det då fullmåne och lugnt är stämningen fantastisk. Kos syns upplyst mittemot, nån svallvåg från de stora båtarna sveper in över våra fina skor... Som på måndag, som är helgdag här, ska det vara en byfest i Vathy, med mat och musik och dans. Turister är välkomna, men festen riktar sig inte särskilt till dem. Som våra bergsvandringar, jätteroligt att mödas och jobba för att få se den fenomenala utsikten när man väl kommit upp. Matsäck fram, kamera fram, skämt och skratt , nya bekantskaper. Som dagsturer till näraliggande öar, Pserimos, Astypalea, Kos. - Kos , nära men en annan värld, breda vägar, platt, trafikljus! Rena storstan... Som att köra moppe runt ön på den ännu inte färdigbyggda vägen Vathy-Arginoda. Här borde vi ha off-roadmaskiner , men lilla Typhoonen jobbar på med sina små hjul. Vi var först! -Ingen trodde oss! Som dykfestivalen, beach-volleytävlingarna, klättrarfestivalen, musiken på strandpromenaden. Som att sitta på kafé och kolla på turisterna...en liten ouzo och mezé... Vi får väl roa oss på det sätt vi vill, party eller promenad. ![]() ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|