![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men snälla Marianne!
Äger du andel i Adonis eller varför lägger du ner så oerhört mycket energi på att försvara hotellet och angripa sådana som ”har mage” att kritisera. Jag noterar att du skriver nästan dubbelt så långa inlägg jämfört med de brev som har någon kritik mot Adonis. Jag tycker emellertid att det är viktigt att ge någotsånär balanserad upplysning och det är därför vi skrev det förra inlägget. Även om den gamla regeln som säger att om det ser för bra ut, dvs är för billigt och ser ut att erbjuda mer än man normalt får för så lite pengar så är det inte sant så kan det finnas sådana som inte inser detta. Vi gick i den fällan i alla fall. Vi hade inte räknat med att bli loppbitna t ex. Vi skall inte replikera på allt, då blir detta brev för långt men några saker måste vi dock kommentera. Speciellt några saker som jag tycker är kontradikatoriska till tidigare framförda synpunkter. Först får man i tidigare beskrivningar läsa hur underbart det är att bo på fjärde vången med den underbara utsikten. När vi så påpekar att vi tyckte att Adonis är oerhört lyhört, får vi veta att vi hade tur som bodde på tredje våningen, i den fjärde hör man stolarna skrapa från terrassen tidigt på morgonen, före frukost. Samma sak gäller den underbara terrassen som beskrivs i lyriska ordalag med hur underbart det är att se Akropolis därifrån på kvällen. När vi påpekar att öppettiderna är synnerligen begränsade blir kommentaren: ” själv tycker vi som regel att vi hellre vill ut på stan och uppleva folklivet, så vi har inte tänkt så mycket på detta”. Precis! Mellan 18:30 och 21:30 när terrassen är öppen tycker vi också om att vara ute på stan. När vi så kommer hem vore det ju inte så dumt att kunna ta en drink och vila fötterna på den ”underbara” terrassen”, men då har man ju stängt! Sen tycker jag att det är en aning näsvist att påpeka att när jag skriver att man i princip står på toalettstolen när man duschar, så gör man inte det utan bredvid. Jag är övertygad om att ingen tror att ”i princip står på” betyder att man verkligen gör det. NU skall jag beskriva hur det verkligen är. Toan och duschen delar det lilla utrymmet bakom duschdrapperiet. Detta innebär att man obönhörligen blöter ner ”tronen” hur än man ormar sig i det pyttelilla ståutrymmet. Det var vad jag menar med ”i princip står på toan”, man kunde lika gärna ha gjort det! Resultatet är detsamma. Man har svårt att duscha och toan blir blöt och obehaglig att sitta på efteråt. När man sen har två små handdukar inser alla hur obehagligt det är. Vi gillar också förhållandevis hårda sängar. För att ge en referens så kan jag jämföra med hotellkedjan IBIS som vi/jag bor på 4 – 5 ggr per år i olika länder, främst Frankrike. De har ganska hårda men mycket bra sängar. Adonis säng – i alla fall den i 302 – känns som om man lagt en plywoodskiva ovanpå en IBIS-säng. Slutligen: Personalen var tillmötesgående men det är man som vi uppfattar det generellt i Grekland (jämfört t ex med Frankrike), jag skulle inte utrycka mig som om att personalen var ”rar”. Tvärt om fick vi ett lite buttert bemötande vid några tillfällen. Toapappret: Jo, påpekandet var mest med för att vi lyckats förtränga detta sedan tidigare besök och det kan vara värt att nämna så att fler nya och gamla besökare kommer ihåg detta. Dessutom: det finns byggnader i Grekland med modernare avloppsstammar (även om de är få) där man inte behöver denna hantering. Uttrycket ” de flesta ställen” är således adekvat. Göran o Marianne |
|
|