Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-02-27, 19:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vågar man boka Olympic Airlines ?

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Det här med att Olympic skulle vara på fallrepet.....
Någon som vet om det verkligen finns nån grund för det ryktet?
Jodå. Det finns väldigt mycket grund för det. Se nedan...

Citat:
Ursprungligen postat av Argyris Visa inlägg
Olympic är och har varit på fallrepet ganska länge. Om dom klarar att överleva 2008 är tveksam. Att Olympic få pengar från den grekiska staten har skapat problem för detta strider mot gällande EU lag, så Olypic skall betala vite till EU. Dessa pengar finns inte.
Precis. Och Olympics ekonomi har inte varit bra på många år! Det är därför staten gått in och stöttat och det har nu medfört vitet till EU...

Citat:
Linjerna som idag flygs av Olympic kommer med stor sanolikhet finns kvar under annan regi, en del kommer att flygas av Aegean en del av nya regionala flygbolag.
Inrikeslinjerna som Olympic flyger idag kommer med största sannolikhet att finnas kvar som de är. Men i annan regi, dvs ägare. Utrikeslinjerna kommer dock med största sannolikhet att försvinna.

Jag trodde tidigare, i en annan tråd, att ett annat bolag, mitt förslag var KLM, skulle ta över Olympic. Men det jag läst i Grekiska tidningar senare så finns det tydligen privata finansiärer som är beredda att köpa bolaget och köra det som enbart inrikes. Det kanske blir budgivning? Det KAN ju vara Aegean eller något annat bolag. Linjer till Athen är trots allt väldigt intressanta! Så vi får se...

Citat:
Undvik (om möjligt) att boka med Olympic.
Jag håller inte riktigt med om det! Tar en annan ägare över har de krav på sig att säkerställa att de biljetter som köpts tidigare verkligen kan utnyttjas. Och varför skulle de sluta flyga när de precis köpt bolaget?

Samtidigt håller jag med Nico om att Olympic troligtvis kommer att säljas i år. Och som han också säger är det inga stora pengar ni förlorar om ni bokar och det inte skulle fungera.

Peter
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.