Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-05-03, 19:38
Linnsi Linnsi är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Hjälp, hur ska jag ta mig ut på öarna?

Hej alla Greklandsfan!

Skulle vara så tacksam om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig. Jag och min pojkvän (runt 20 år) ska åka på en båtluff i Kykladerna, för min del är det den första.

Den 26 juli 10.40 landar vi i Aten, har nu försökt att hitta ett smidigt och billigt sätt att komma ut på öarna redan den 26:e men har inte kommit fram till något bra alternativ. Hittar nämligen bara dessa "snabb-båtar" vilket jag tycker känns som en dålig start för våran budget. Vill ju helst inte spendera första natten i Aten då vi landar så pass tidigt på dagen. Men om man nu måste vänta till dagen där på för att åka med dessa lite billigare båtar kanske det är värt det istället för att betala för en natt i Aten. Därför skulle jag nu behöva lite "experthjälp"

Så om någon har något bra tips hur man kan ta sig ut på någon av öarna Naxos/Santorini/Amorgos på ett billigt och bra sätt. Eller måste man stanna en natt i Aten och ta morgonfärjan dagen därpå? Eller finns det något bra flygalternativ?

Tanken var den att ta tunnelbanan alternativt bussen ut till Pireus och därefter hitta en bra båtförbindelse ut till någon utav öarna. Men nu när jag har kollat lite närmre verkade det bara vara dom dyrare båtarna som gick på eftermiddagen. Hjälp mig, hur skulle ni ha gjort?

Tack på förhand!!!

Mvh Linn
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:51.