![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag trodde att jag hade allt klappat och klart inför min Greklandresa som tar sin början om ett par veckor i Aten.
Vi skulle ta en sväng till Milos, Folegandros och Sifnos hade vi tänkt. Men nu när jag skummar igenom olika inlägg hittar jag oroande uppgifter om att färjorna var fullbokade (fast det var knappt mitten av juli) förra året ut från Aten till dessa öar. Måste jag verkligen förboka?? Och som grädde på moset har jag nu snappat upp något om att det finns ormar på de här öarna!! Vi som brukar ge oss ut i svår terräng för att ta oss ner till "Stranden" som man nästan inte ska kunna ta sig till, alternativt snorkla och simma runt som galningar (vattenormar??). Hittills har jag inte haft en tanke på det när vi besökt andra öar, utan varit lyckligt ovetande om att ormarna kanske spanade på oss från trädgrenen vi nästan gick in i... Det är möjligt att jag överreagerar men det känns helt klart inte lika roligt längre..... ![]() Kanske är det ett tecken på att vi ska välja andra öar ändå trots allt.. |
|
|