Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-04, 08:22
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Att jämföra länder

Var till Turkiet i sommar. Ville testa o ge det en chans, eftersom min dotter tjatat o ville dit. Bestämde mig så sent oxå att resa utomlands,hann inte spara så mycket pengar o Turkiet är ju billigt så det blev en resa dit.
Men trots att jag var förvarnad av andra om inkastare till restauranger o jobbiga försäljare o turkar som försöker sig på amorösa äventyr, så trodde jag att vi skulle klara av det. Men jag tror jag jämförde med hur jag upplevt mina resor till Grekland o då kom ju tyvärr Turkiet till korta..
gillade verkligen inte att alla skrek efter en o ofrivilliga kyssar.(min dotter som drabbades)
Men skriver jag detta på ett forum som handlar om Turkiet, så får jag mothugg o de tycker att vi ska ta seden dit jag kommer o gå heltäckt, o inte skapa ögonkontakt osv. O att det var vårt eget fel som blev påhoppade av männen, vi måste ha stannat o pratat osv, osv.
Sen var det det olyckligtvis annat oxå, smågrejer som gjorde att vi kände oss lurade o så fick vi magsjuka. i min dotters fall resulterade det i sjukhusbesök o penicillin.
Allt detta ihop gjorde att jag ohjälpligt tänkte på mina resor till "öarna" o att jag aldrig blivit sjuk, antastad av män eller blivit "inkastad" på tavernorna, förutom de där dyra turistfällorna direkt på stranden då.
Men man får inte säga så här tydligen till turkietfantasterna.....
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.