Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-10-17, 11:14
Mindi Mindi är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Hemma från THASSOS

Nu är vi hemma igen efter vår härliga vecka på THASSOS: Ja dagarna går ju så fort så vi har tom varit hemma dryga veckan nu. Det blev ett lite annorlunda slut på resan men å andra sidan så blev det också ett litet minne.

När vi skulle åka hem från Thassos förra söndagen så vaknade vi den morgonen av ett riktigt busväder. Blåst, regn och strömmen gick flera ggr. När vi kom till hamnen på tidiga morgonen så var hamnen STÄNGD! Det var storm och det var otäcka vågor ute på havet!

Så då började vår långa väntan på att få åka hem... Klockan 12 när planet hem till Sverige lyfte var vi resenärer fortfarande kvar på THASSOS. Det fanns en större båt som kunde gå vid hårt väder men den var "naturligtvis" på service. Efter många bud hit och dit åkte Apollos resenärer över till fastlandet runt halv 10 på kvällen. Jag tror att Air Tours resenärer fick stanna kvar och till dagen därpå. Vi fick övernatta på ett litet schabbigt hotell mitt i den mysiga storstaden KAVALA. Och först runt midnatt (efter FYRTIO timmars väntan) natten därpå lyfte vårat plan hem till Sverige.

Det var jätte lugnt på ön men å andra sidan var vi så gott som de sista gästerna också. På vårat hotell NAMA bodde vi de sista nätterna helt ensamma. Erics poolbar var stängd och 90% utav alla hotell, restauranger mm var igenbommade. Tur vi gillar lugnet!!!

Många söta katter, hemskt mycket getingar ( båda våra barn blev stuckna!!!), fina varma dagar ( men kalla kvällar och nätter!), god mat osv.

Jag tog förståss en hel massa bilder men jag vet inte om jag får lägga in en länk här... tror inte det???
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.