Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-04, 23:17
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Den aller beste drinken

Inspirert av både Klicks tråd om gin/tonic og etter å ha kommet hjem etter litt for mange timer på en strandtaverna (kledd i kjole ) hvor tsiporouen strømmet litt for heftig, tenkte jeg det kunne være en idé å samle gode drinkoppskrifter her. Tsiporou er jo ikke særlig godt...
Så kom igjen, hva er favorittdrinken?

Min favoritt er (som jeg sier i den nevnte tråden) Dry martini:
Over is i en shaker heller man tilsvarende et martiniglass gin (Tanqueray no 10, Bombay sapphire, Plymouth - eller hva man har) Tilsett et par dråper av Noilly Prat (eller annen martini/vermouth)i glasset, rør (Bond tok feil da han ville ha den "shaken"), sil over i martiniglass. Skvis over litt olje fra skallet av en sitron, og nyt med noen knallgode oliven.
Slik lager de den på Dukes i London, etter sigende visstnok verdens beste martinibar. Og etter å ha vært der kan jeg si meg enig, selv om jeg på ingen måte har drukket Dry martinis i alle verdens barer.

Favoritt no 2
Dry Manhattan
2 deler whisky (ikke de strammeste skotske, men en mild variant, f.eks amerikansk eller canadisk) blandes med 1 del tørr vermuth over is sammen med noen dråper Angostoura bitter. Sil over i glass.

Disse drinkene er ganske heftige i smaken, av og til er det godt med noe søtt:

Favoritt no 3
Rusty Nail
3 deler whisky (her kan man godt bruke en ganske mild skotsk type.)
1 del Drambuie
Hell dette over is i et glass, og topp med en strimmel sitronskall.
Min kompis Kostas liker den ennå søtere, så han får tilsatt en dash Grenadine, og da kaller vi den Bloody Rusty Nail

Senast redigerad av Admirala den 2009-07-04 klockan 23:36.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.