Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-12-30, 21:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Mellandagar

Ibland händer inget, sen händer det massor på samma dag. Vi har väntat och väntat på yngste sonen, idag kom han äntligen och huset fick liv...han ska köra upp sin husbil som stått här för reparation. På första turen till stan tvärdog den , så jag fick åka och hämta far och son. I morgon tar vi nya tag.

Vädret har varit helt ljuvligt, antagligen är det katastrofalt för världen, men det kan inte hjälpas, det ÄR underbart att kunna dricka sitt morgonkaffe på verandan med solen som värmer nacken, småfåglar som skvätter runt i de blommande hibiskusträden och ljudet av nyfödda lamm från berget bakom.

En av mina vackra kattgentlemän har varit skadad och inte ätit sen förra veckan. Troligen fick han en hård men inte dödlig smäll av nån bil, och vänster öga såg förfärligt ut, han blödde nosblod och gömde sig under ett skåp. Så småningom kom han fram och nu är han pigg igen, men synen på vänsterögat är nog förlorad. I morse satten ha i sig tre "kolios"-fiskar, jag blåser faran över när aptiten återvänt.

Fast det är ekonomisk kris och elände om man kollar nyhetssändningar är kaféerna fulla, jullovslediga barn drar på stan, somliga tuffa tanter badar!
Kalymnos är grönare och skönare än nånsin.

Vi äter mängder av apelsiner och mandariner, bästa tiden är nu.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.