![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vet inte vad det är med Amorgos som påverkar mig så. Det är många med mig som har denna ö som favorit. Havet känns mycket blåare och mycket större, där finns lugn och ro, en småskalighet som gör att man blir helt avkopplad. Ändå finns det många restauranger och kafenions och även några barer. Underbart att bada i det stora blå, fina snorkelstränder och i norr finns fina sandstränder om man hellre vill ha det.
Jag har aldrig känt detsamma för någon annan ö även om jag tycker mycket om flera andra öar också. Visserligen har jag bara besökt ett femtontal öar till skillnad från några här på forumet som varit på det dubbla antalet. Kanske beror vår kärlek till Amorgos på att vi bott bra, ätit gott, hyrt bil billigt och kört runt på en storslagen ö och träffat ovanligt trevliga människor! Har alltid bott i Katapola. Första gången vi kom dit tyckte jag inte alls om stället, fattade inte vad det var som var så speciellt. Min man älskade ön från första sekunden, men för mig tog det en dag! Paros tycker jag också om, där finns mysiga byar, fina stränder men också ganska så många turister och vill man ha mer nöjen är ju Paros bättre. Ja, det är svårt att välja mellan alla fina öar. Gillar ni sandstränder kanske Syros, som Lissi rekommenderar, är ett bra val, särskilt med tanke på att ni kan åka till Rafina därifrån, lite snabbare till Aten alltså. Önskar er en angenäm planering och trevlig resa. Mia |
|
|