![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Efter all julmat sitter det fint med mer sallad på bordet och jag låter mig inspireras av mina minnen från Grekland.
De första åren var Grekisk Sallad något av det första vi beställde på semestern. Ingen sallad var som den föregående, men varje sallad var fantastiskt LÄCKER! ![]() Grekisk sallad på Ostria, numera Veggia, vid sandstranden i Paleochora. Här sitter vi gärna och njuter en sen lunch helt ute på ”verandan” (tvärs över gatan, PÅ stranden blir det ju). ![]() Grekisk sallad hos Haris på The Water’s Edge Café, Paleochora. ![]() Grekisk sallad på ”Taverna Volos” i Volos, Tinos. ![]() Grekisk sallad på taverna Antonis vid Agios Kiriaki-stranden, Tinos. ![]() Grekisk sallad på taverna längs landsvägen någonstans på Tinos. ![]() Tzatziki på Marathia, Tinos. ![]() Ibland blir det lite olika, ännu en tzatziki på Marathia, Tinos. OK, det är ett par år mellan bilderna. ![]() Zuccini-sallad på Marathia, Tinos. En verklig favorit! ![]() Rödbetssallad och avokadosallad på Makis i Almirida, Kreta. Mycket gott. ![]() ”Colour Salad” på mölle-tavernan vid stranden i Stavros, Kreta. ![]() Rödbetssallad och tzatziki på strandtavernan i Kalathas, Kreta. ![]() Rödbetssallad (med blast, mums!) på To Limanaki i Panormos, Tinos. ![]() Vacker Lahano Salata med goda Zuccini Balls och tzatziki till, på den lilla gränden där Malamatenia också ligger, Tinos. ![]() ”Lahano Salata” på någon taverna i närheten av Glyfada i utkanten av Aten. ![]() ”Tzatziki special” skulle jag vilja kalla denna på Taverna Jiannis i Rhodos stad. ![]() Fruktsallad i Ktikados, Tinos. Det började med Grekisk Sallad, numera vill vi helst prova alla möjliga andra sallader. Vilken föredrar du? |
|
|