Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-06-28, 23:02
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta

Resan mot ancona gick felfritt och vi rullade på snabbare än förväntat , tills hm såklart då vi skulle in i stan och fram till hotellet... Gata upp och gata ned , gps som får frispel och lokalbefolkning utan engelska kunskaper - stor suck då alla var vrålhungriga och i synnerhet våra tålmodiga barn "mamma varför flög vi inte bara...?" Jo hihi det kan man undra ... Till slut kom vi fram till hotellet , som hoppsan hyrt ut vårt rum till ett gäng tävlingsseglare... Suck igen ! Men hotellet fixade rum på annat hotell och guideade oss dit + betalade mellanskillnad , inget direkt tjusigt hotell men fyra sängar och lite närmare hamnen! Väl på plats bröt regnet från regnets paradis ut - studsade på gator och smattrade mot fönster , promenad på stan blev genast inställd och i stället bokades en taxi... I hamnen gladdes jag åt att få prata grekiska och äntligen förstå / få göra mig förstådd ! I morgon kl 11 checkar vi in på båten mot Patrsas - ca 21 timmar tar resan... Därefter tog vi en tur på stan , glas vin , glass , lite nya kläder (kyligt här, jeansen som lämnades hemma behövde ersättas ) och därefter mysig middag på ännu ett "hål i väggen". Taxi hem till hotellet igen med rolig snubbe vars bästa körning var tur och retur till Monaco - ca 1500 € - kul story berättades därtill! Nu dricker vi rose på rummet och kollar allsång på Skansen på svt play , skål och trevlig kväll !

Inte många bilder idag , tar evinnerlig tid att ladda upp... Men några finns på min sida !

Senast redigerad av litentuva den 2013-06-28 klockan 23:19.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.