![]() |
|
|||
|
|||
![]()
torsdag 19 september.
Igar sa tvaettade,slipade och malade jag den stora rullporten vid Florida Studios. Det aer lite pyssel, for den ska ju malas pa baegge sidor. Det blaste raett friskt, sa jag fick tunna ut faergen med lacknafta, annars sa torkade den i penseln....Jag overdriver forstas lite, men det var ju perfekt torkvaeder....Sa efter nagra timmar var det faerdigt, jag var lite flaeckig, och faergen raeckte precis....Vikken tur!! Sen aer det ibland lite svart att se naer solen ligger peau, ifall man missat nan liten flaeck haer eller daer, men vid naermare inspektion idag, sa ser det raett hyfsat ut. Igar kvaell stack jag till Pelagos, for det var sista kvaellen med det svenska gaenget, Riitta, Leif,Bingan och Tomas, samt Lasse fran Jakobstad. Det var en trevlig, men lite sorglig kvaell som det brukar bli naer man ska skiljas.Sent blev det ocksa, men jag fick lift hem med Manolis grabb Antoni. Dom e goa gubbar/grabbar/flickor peau Pelagos. Idag ere torsdag och det hade kommit nya gaester till Zephyros, sa jag visade den daeringa plastkartan for ett svenskt/alandskt par,som hade taenkt hyra bil och fara runt,sa det passade ju bra. Aennu inget regn, men lite spridda moln garnerar himlen och tempen ligger runt 27-28 grader med lite fin bris. Inte sa fuktigt i luften idag...Far se vad dagen har att erbjuda. Vi ska bl.a saetta upp faellbara torkstaellningar vid varje laegenhet, och det betyder lite borrande,pluggande och skruvande. Sen ska vi oxo beskaera tva STORA fikus-traed, men det vaentar vi med tills det tunnat ut med gaester.For det kommer att ta tid och blir nog lite bokigt med stora grenar,lov,etc.....Rena timmerfaellningen, for de tva traeden har verkligen vaext med superfart.... Mikke |
|
|