Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-04-20, 12:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Rhodos gamla stan, Mango Rooms,sondag 20 april
Hejsan!
pa lordag uppsteg jag utan prut INNAN Leif kom ovh skulle vaecka mej....Tempen ute var runt nollan, och efter en god frukost korde LEffe mej ner till stationen.....Riitta hade fixat fika i min lilla termos och nara goda mackor...
Vael inne pa stationen upptaeckte jag att taget till Goteborg hade ersatts av buss....vilken som tur var kom till stationen,sa jag var i god tid pa centralen i GBG...Daer bordade jag flygbussen efter en liten stund, och var framme pa Landvetter i god tid.
Vid incheckningen kranglade det ( nataurligtvis..) till sej, men tjejen som tog emot mej var bussig,for datorn visade att jag hade 3 kolli och skulle slanta 25 Euro extra av nan outgrundlig anledning, men hon gav sej inte, utan sag till att denna avgift forsvann...Tack, Ramona !! Hon hade dessutom jobbat som guide pa Karpathos,sa jag tipsade henne om Kalimera, och forhoppningsvis blir hon medlem....
Vid incheckningen av kabinvaeskan/lilla ryggan fick jag som vanligt riva ur alltsammans....
Planet till Kopenhamn kom ivaeg i tid, och jag hade en trevlig kille som medpassagerare,sa det gick fort.
Vael pa Kopenhamns flygplats sa visade det sej att mitt plan till Athen gick vaeldigt naera daer jag kom in,sa jag slapp hasa runt lang vaeg.....Daer traffade jag en grek som var fodd i Sverige och som skulle till Athen och traeffa slaekten.Vi tog en pilsner och surrade litegrann.Han jobbade i Halmstad, och kanske han ocksa blir medlem i Kalimera....
Flygturen till Athen gick som pa raels, jag sov den mesta tiden..
Sen hade jag ca 3 timmar daer innan planet mot Rhodos skulle ga, sa jag hasade runt och kikade pa det mesta....kopte nan bok och sen allra laengst bort for att checka in igen....
Da hittade dom en faellkniv och en del filar som jag missat att laegga i stora ryggan, sa dom lades i en saerskild pase och den lades i sin tur i lilla ryggan, som i sin tur blev incheckad.....Dom var noggranna, men snaella med mej, och jag fick eskort till incheckningsdisken minsann....
Sen vid Rhodos var det helt svart vid busshallplatsen, men jag rev fram en ficklampa och sista bussen skulle komma om en kvart, men den kom vralande redan efter fem minuter...
Vael framme i stan, var det bara att axla stora ryggan ( ca 20 kg ) och haenga lilla ryggan (ca 10 kg) pa maggen, och sen ta mandolan i handen och hasa ivaeg mot Gamla Stan....
Det gick ovaentat bra, sa jag kom fram till Mango utan pauser, men daer var det kolsvart....
Fram med telefonen och ringa Dimitri,men medans jag gjorde detta, sa dok en av hans soner upp, och stack sen efter pappa.....Sa vid halv tolvtiden var jag i saeng....(pust )
Idag skiner solen, lammen sitter pa spett utanfor Mango,jag har flyttat ner packningen och varit ivaeg till vandrarhemmet och Panayotis med lite lagrad praestost, och skall nu ta och knalla nerat hamnen for att kopa biljett till faerjan, som gar 03.00.......
Mikke
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.